مردم در شیراز به دیدار سعدیه و حافظیه می‌روند ؛ صدا و سیما سعدی را به تلویزیون آورد! | معجزه عجیب صدا و سیما در شب تحویل سال

چمدان: در دو روز ابتدایی تعطیلات نوروز 98 حدود 266 هزار و 103 نفر شب در استان فارس اقامت داشتند و این استان به عنوان سومین استان پرمسافر کشور معرفی شده است.

در حالی که مسافران استان فارس و شهر شیراز بازدید از آرامگاه سعدی و حافظ را در برنامه‌های گردشگری خود دارند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ای عجیب فردی را به عنوان سعدی در شب عید به تلویزیون آورد ....

معجزه عجیب صدا و سیما در زنده سازی سعدی  را در ویدئوی زیر ببینید:

[video width="640" height="360" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2019/03/180.mp4"][/video]

سعدیه

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی‌گوی است. این اثر را محسن فروغی طراحی کرده‌ است. آرامگاه شیخ مشرف الدین بن مصلح الدین سعدی شیرازی در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۵۳ به شمارهٔ ثبت ۱۰۱۰٫۳ درانجمن آثار ملی به ثبت رسیده‌ است.

حافظیه

حافظیه یا آرامگاه حافظ نام مجموعه‌ای آرامگاهی در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازهٔ قرآن است که آرامگاه حافظ شیرازی را در خود جای داده است. در سال ۱۳۱۵ به کوشش علی اصغر حکمت، بنای کنونی با بهره‌گیری از عناصر معماری زندیه و یادمان‌های حافظیه، توسط ماکسیم سیرو فرانسوی طراحی و با همکاری علی سامی به اجرا درآمد.
کد خبر 215222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =