هزینه سفر به عراق 41 دلار کاهش یافت ؛ زمان اجرای حذف هزینه صدور ویزای عراق | دریافت روادید ایران در اربیل عراق از طریق پست

چمدان: تفاهم نامه همکاری‌های پستی مابین اقلیم کردستان عراق و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به امضا رسید. به موجب این این تفاهم نامه که به امضای سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و مقامات وزارت راه و حمل ونقل اقلیم کردستان رسید مسافران می‌توانند با مراجعه به دفاتر پست وابسته به اداره کل پست استان اربیل نسبت به دریافت ویزای جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

براین اساس مردم استان اربیل در شمال عراق قادر خواهند بود از اقصی نقاط استان بدون مراجعه به سرکنسولگری با مراجعه به دفاتر پست نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند. توافق مذکور از اواسط هفته آینده با اعلام رسمی سازمان پست اقلیم کردستان عراق اجرا خواهد شد.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به برداشته شدن هزینه روادید ایران و عراق درباره زمان اجرای حذف هزینه روادید بین دو کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است از 20 فروردین‌ماه سال آینده صدور روادید عراق برای زائران ایرانی رایگان شود که با این اقدام به طور حتم شاهد کاهش هزینه‌های سفر به عتبات خواهیم بود. هم‌اکنون هزینه ویزای عراق برای زائران ایرانی 41 دلار است که با برداشته شدن این هزینه قیمت سفر به عتبات نیز تقلیل خواهد یافت.
کد خبر 213977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =