196 اثر تاریخی ایران به اسپانیا رفت | نمایشِ نامه معرفی اولین سفیر ایران در اسپانیا توسط شاه عباس

چمدان: نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران با عنوان «ایران: مهد تمدن‌ها» 23 اسفند 1397 با حضور حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران و تعدادی از مقامات محلی ایالت والنسیا در موزه باستان شناسی آلیکانته اسپانیا گشایش یافت.

در این نمایشگاه که با مساعدت و حمایت موزه ملی و سفارت جمهوری اسلامی ایران به مدت 5 ماه برپا می‌شود، علاوه بر نمایش آثار تاریخی، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمی و هنری نیز در کنار آن اجرا خواهد شد.

حسن قشقاوی در مراسم افتتاحیه، برگزاری این نمایشگاه را مهم ترین رویداد فرهنگی در تاریخ چهارصد ساله روابط دو کشور عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه و ارتقا همکاری‌های فرهنگی نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل بین ملت‌ها و نزدیکی بیشتر آنها نسبت به یکدیگر خواهد داشت.

وی همچنین  به برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده برای اجرای گروه موسیقی ایرانی در محل برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۱۹ برابر با ۷ فروردین ۱۳۹۸جهت ارائه جلوه دیگری از هنر در ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ها به گسترش هر چه بیشتر مراودات فرهنگی بین ملت‌های دو کشور منجر شود.

جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران نیز ضمن تشریح اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در جهت برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 196 اثر تاریخی سرزمین ایران از دوران ماقبل تاریخ تا دوره اسلامی به نمایش در آمده است که از جمله می‌توان به اشیاء کشف شده بسیار قدیمی از رودبار گیلان با ۲۳۰ هزار سال قدمت، اشیاء مختلف با قدمت 10 و 7 هزار سال، نامه شاه عباس صفوی به فیلیپ سوم پادشاه وقت اسپانیا مبنی بر معرفی نخستین سفیر ایران و قرآن بسیار نفیس با قدمت چهارصد ساله اشاره کرد.

سزار آئوگوستو آسنسیو، معاون فرهنگی استاندار آلیکانته نیز ضمن ابراز خشنودی از برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران و تشکر از مدیران موزه ملی ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در کمک به تحقق این موضوع، بر اهمیت همکاری‌های فرهنگی بین ایران و اسپانیا و نقش آن در تقویت و‌توسعه مناسبات دو کشور تأکید کرد و اظهار داشت: در ماه سپتامبر آینده نیز نمایشگاهی از آثار کشور اسپانیا در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر 213971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =