چمدان: پس از آنکه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد نوروز امسال زاینده‌رود در اصفهان جاری باشد تا گردشگران نوروزی با اصفهان زیبا روبرو باشند، رئیس جمهوری نیز به وزارت نیرو دستور داد ضمن در نظر گرفتن نیازهای زیست‌محیطی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که طی ایام نوروز نسبت به رها‌سازی آب در زاینده رود اقدام کنند.

یکی از ابهامات مسافران نوروزی زمان بازگشایی زاینده بود تا برای دیدن اصفهان پر از آب و زاینده رود و پل خواجوی دیدنی‌تر برنامه ریزی کنند.

عباس رضایی استاندار اصفهان در این زمینه با بیان اینکه زمان و حجم دقیق افزایش خروجی سد زاینده رود روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد می‌گوید: بازگشایی زاینده‌رود در روزهای ابتدایی نوروز 98 قطعی است تا این رودخانه همزمان با سال نو در کلانشهر اصفهان جاری باشد.

وی افزود: مسافران نوروزی سال قبل حدود 2.5 میلیون نفر بودند و پیش بینی می‌شود این میزان در نوروز 98 حدود 25 تا 30 درصد افزایش یابد. قابلیت اسکان 400 هزار نفر در شبانه روز در استان فراهم و در این ارتباط تمامی هتل‌ها، مهمانپذیرها و مدارس درنظر گرفته شده است.
کد خبر 213873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =