چمدان: احمد مسجدجامعي كه در دومین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران با رویکرد توسعه بافت‌های تاریخی سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: وقتي مي‌شود آب زاينده‌رود را باز كرد چرا نشود درهاي سر در باغ ملي در روزهاي عيد نوروز باز شود و اين مقدمه باز شدن دائمي آن باشد.

وي با بيان اينكه وقتي در پروژه‌اي سرمايه‌گذاري مي‌كنيم بايد از اين سرمايه‌گذاري حمايت كنيم، افزود: شهرداري تهران در اين منطقه سرمايه‌گذاري بزرگي كرد اما امروز با اين پرسش مواجهيم كه اين سرمايه‌گذاري چه دليلي داشت و چرا اين منطقه مهم براي مردم قابل دسترس نيست؟

مسجدجامعي با بيان اينكه بازسازي و طراحي اين منطقه مصوبه دولت در زمان رياست جمهوري آقاي خاتمي دارد، تصريح كرد: آن زمان سازمان ميراث فرهنگي بخشي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود و من خودم اين طرح را در دولت بردم و مصوبه آن را گرفتم و قرار شد دستگاه‌هاي مختلف امكاناتي را كه دارند به موزه تبديل كنند.

وي افزود: همانگونه كه ساختمان شهرباني قديم به موزه عبرت تبديل شد، قرار بود ساختمان وزارت امور خارجه هم به موزه ديپلماسي و ساختمان پست به موزه پست تبديل شوند و در كنار موزه‌هاي ديگر همچون كتابخانه و موزه ملك و موزه ايران باستان، اين مجموعه به يكي از 5 موزه بزرگ جهان همچون آرميتاژ و لوور تبديل شود.

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران افزود: پس از آنكه به شوراي شهر آمدم هم اين موضوع را پيگيري كردم و براي اينكه اين اتفاق بيفتد در تهرانگردي‌ها و ديگر بازديدها روي اين موضوع تاكيد شد تا اينكه شهرداري و سازمان زيباسازي روي اين منطقه سرمايه‌گذاري كرد و بازسازي خوبي صورت گرفت.

مسجدجامعي با طرح اين پرسش كه اگر قرار باشد در اين مكان شب‌ها به روي مردم بسته باشد، پس دليل آن حجم از سرمايه‌گذاري چه بود؟ ادامه داد: كف‌سازي، جداره‌سازي، فضاي سبز و نورپردازي اين مكان با سرمايه‌گذاري بالايي انجام شد اما هر چقدر سرمايه‌گذاري بيشتري انجام شد، بهره‌برداري و در اختيار مردم قرار گرفتن آن كمتر شد در صورتي‌كه اينجا يك فضاي عمومي و متعلق به شهروندان است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه اين مكان از نظر گردشگري و تاريخي منطقه‌اي مهم در تهران است، افزود: در اين مكان يك زماني برنامه‌هايي همچون جشنواره فيلم فجر يا جايزه تهران برگزار مي‌شد، من تا كنون چندين بار در صحن شورا نسبت به باز شدن اين مجموعه گزارش و تذكر دادم، چندين بار هم گفته شده كه انجا باز مي‌شود اما هنوز اتفاقي نيافتاده است.

مسجدجامعي تصريح كرد: ما الان در اين موضوع مشكل قانوني نداريم بلكه مشكل اجرا داريم، چون سازمان‌ها به منافع سازماني بيشتر فكر مي‌كنند تا منافع عمومي.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما در ايران دو جاذبه مهم گردشگري داريم كه هر دو فرهنگي هستند؛ يكي فرهنگي ـ آييني است كه خوشبختانه در اين زمينه سرمايه‌گذاري خوبي انجام شده اما در بخش ديگر كه فرهنگي ـ ميراثي و تاريخي است ضعيف عمل كرده‌ايم و تنها اين حوزه براي گروهي معدود از گردشگران اروپايي جاذب بوده است.
کد خبر 213747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =