چمدان: براساس توافق صورت گرفته بین ایران و عراق و برطبق اعلام قبلی قرار است روادید رایگان برای شهروندان ایرانی و عراقی به منظور زیارت و گردشگری از 12 فروردین ماه 1398 صادر شود.

در این خصوص در بیانیه مشترکی بین دو کشور و همزمان با سفر حسن روحانی صادر شد، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق راه‌های تسهیل صدور روادید برای شهروندان دو کشور با هدف گردشگری، زیارت، تجارت، گردشگری سلامت، زیارت‌های دینی را مورد بحث قرار دادند. همچنین در این راستا توافق شد که صدور روادید برای تجار و بازرگانان هر دو کشور تسهیل شود.

افزون بر این طرف ایرانی اعلام کرد که از تاریخ 12 فروردین 1398 ( یکم آوریل 2019) صدور روادید برای شهروندان عراقی رایگان خواهد بود. طرف عراقی نیز اعلام کرد که به عنوان عمل متقابل، همزمان با طرف ایرانی، همین اقدام را انجام می‌دهد.

حسن روحانی نیز در نشست خبری مشترک به همراه عادل عبدالمهدی گفت: ایران اعلام می‌کند که برای ویزا مبلغی را دریافت نمی‌کند و طرف عراقی هم اعلام می‌کند که مبلغی را دریافت نخواهد کرد.

وی افزود: راجع به ویزا بحث کردیم، در شرایط فعلی طرف عراقی ترجیح می‌دهد فعلا ویزا اجرا شود و بین دو کشور باشد، اما مبلغی از دو طرف برای ویزا دریافت نشود و این قدمی در تسهیل روابط دو ملت است که علاقه‌مند برای رفت و آمد هم برای اماکن زیارتی و هم تاریخی و هم اهداف تجاری، سلامت و ... هستند.

[related-post id="213349"]

[related-post id="191211"]
کد خبر 213647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =