چمدان: پیروز حناچی در جمع معاونان خود با بیان این مطلب به طرح پیشنهاد فروش محوطه کارخانه سیمان ری در هیات دولت و طرح ارزش بنای تاریخی و لزوم حفظ آن با جهانگیری اشاره و خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهوری پیشنهاد داد در آنجا موزه صنعت را تاسیس کنیم که توضیح دادم ظرفیت آن بخش، بسیار بیشتر از این است که تنها یک موزه در آن راه بیفتد.

وی افزود: نامه‌ای در این زمینه به دولت نوشته‌ام و خواستار واگذاری محوطه کارخانه سیمان ری به صورت ۹۰ ساله به شهرداری شدم تا بتوانیم یک طرح مناسب برای آن اجرا کنیم.

[related-post id="213353"]

[caption id="attachment_213511" align="aligncenter" width="1203"]کارخانه سیمان شهر ری کارخانهٔ سیمان شهرری یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ایران و نخستین خط تولید سیمان کشور است. مطالعات اولیه زمین‌شناسی در سال ۱۳۱۰ منجر به انتخاب محلی واقع در ۷ کیلومتری جنوب تهران آن زمان و در کنار کوه بی‌بی‌شهربانو شد. کار احداث این واحد با سرمایه ۸ میلیون ریالی در ۸ دی ماه ۱۳۱۲ به پایان رسید و بلافاصله بهره‌برداری از آن آغاز شد. قسمتی از اولین کارخانه سیمان ایران از دانمارک و بخشی از سوئد خریداری شد. در تاریخ ۱۳۱۴ کارخانه دیگری با ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن خریداری و در سال ۱۳۱۵ در جوار کارخانه قبلی عملیات ساختمانی آن شروع و در سال ۱۳۱۶ بهره‌برداری از واحد دوم آغاز شد[/caption]

حناچی: موزه‌های تهران نباید عید تعطیل باشند

شهردار تهران بر لزوم تعطیل نبودن هیچ یک از موزه‌های پایتخت در روزهای نوروز تاکید کرد و گفت: تمام بخش‌های زیر مجموعه شهرداری باید نسبت به کارشان برای نوروز برنامه داشته باشند و به گونه‌ای فعالیت کنند که مردم بتوانند از برنامه‌های نوروزی شهرداری بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در زمینه زیست شبانه در پایتخت نیز هماهنگی‌هایی خوبی میان پلیس و شهرداری انجام شده است و باید از این فرصت برای فعال سازی زیست شبانه استفاده کرد.

حناچی با بیان اینکه در برخی نقاط تهران مثل دربند چه بخواهیم و چه نخواهیم زیست شبانه وجود دارد، رسمیت دادن به آن را موجب ساماندهی این موضوع اعلام کرد.
کد خبر 213459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =