چمدان: بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران - قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به ویژه ماه‌های گرم سال به مشام می‌رسد، موضوع تازه‌ای نیست بلکه در چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.

عیسی کلانتری روز سه شنبه 23 اسفند ماه در بازدید از محل تصفیه خانه واحدهای صنعتی مستقر در جنوب غرب استان تهران گفت: با نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری باید بوی نامطبوع این منطقه به خصوص در اتوبان تهران به قم و محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) برطرف شود.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های لازم 100 نقطه از منابع آلوده کننده شامل فاضلاب، کارخانجات، کشتارگاه، دامداری و مراکز جمع آوری پسماند شناسایی شده و تمهیدات لازم برای اصلاح و انتقال این مراکز اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: به همت استانداری تهران و تمامی دستگاه‌های دولتی به صورت جدی با مراکز آلوده کننده مقابله می‌شود و برخی واحدها مانند دامداری‌ها در حال انتقال هستند.

کلانتری گفت: بخشی از پساب‌های آلوده جنوب تهران به نهرها سرازیر می‌شود که وزارت نیرو باید در این زمینه وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه جمع آوری پساب نهرها بسیار سنگین است، گفت: برخی از طرح‌های تصفیه آب نیاز به سرمایه گذاری 15 و 20 میلیاردی دارد که وزارت نیرو برای تامین این اعتبارها نیاز به زمان دارد.
کد خبر 213440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =