چمدان: معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور که به مشهد سفر کرده است نوشت: صدایی که حین پرواز از کابین خلبان در هواپیما پیچید مثل همیشه نبود. کاپیتان فهمیه احمدی دستجردی خلبان پرواز تهران - مشهد صحبت می‌کرد؛ مسلط و متواضع ... جای شما خالی ... پرواز بسیار خوبی بود برای آغاز سفر استانی این هفته ...

به گزارش چمدان، فهیمه احمدی دستجردی، بانوی 37 ساله‌ای که آرزوی پرواز را از کودکی در سر می‌پروراند و همیشه می‌خواست همچون پرنده‌ها بال داشته و با بال‌هایش پرواز می‌کرد، در نقاشی‌هایش خود را در حالی که بادبادکی در دست داشت و در آسمان بود، به تصویر می‌کشید و سرانجام آرزوهایش او را به سمتی برد که در ابتدا پاراگلایدر سواری را تجربه کرد، راه‌های سخت را پشت سر گذاشت و رفته رفته خود را در مقام تنها مهندس پرواز ایران و تنها بانوی ایرباس 320 ایران دید.

او برای اولین بار پرواز را با هواپیمای توپولوف آغاز کرده و حدود 3 هزار ساعت پرواز با هواپیمای توپولوف 154 به عنوان مهندس پرواز داشته و بعد از این که در سال 89 پرواز با توپولوف ممنوع شد، به عنوان خلبان دوم هواپیمای ام دی مشغول به فعالیت شد و در حال حاضر نیز هواپیمای ایرباس را به پرواز درمی‌آورد.

عکس‌العمل مسافرانی که می‌شنیدند هدایت هواپیما را یک زن بر عهده دارد نیز در جای خود شنیدنی است و این کاپیتان جوان طی سال‌هایی که به فعالیت مشغول است، رفتارهای متفاوتی را از سوی مسافران شاهد بوده است. از تعجب مسافران و چشم انتظاری آنها برای دیدن یک خانم خلبان گرفته تا تشویق و جیغ و هورا کشیدن و ایستاده کف‌زدن‌هایی که همگی باعث دلگرمی این خلبان جوان بود.

خلبان زن هواپیما

خلبان زن هواپیما

تصاویر دیگری از کاپیتان فهمیه احمدی دستجردی را در زیر ببینید:

کاپیتان فهمیه احمدی دستجردی - خلبان زن هواپیما

کاپیتان فهمیه احمدی دستجردی - خلبان زن هواپیما

کد خبر 213299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =