چمدان: حرمت‌اله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در ارتباط با نمایشگاه گردشگری برلین گفت: در نمایشگاه برلین امسال وضعیت غرفه ایران بهتر از سال‌های پیش بود و غرفه‌داران از حضور در نمایشگاه برلین راضی بودند اما در این نمایشگاه بیش از غرفه هر کشور دیگری غرفه مالزی در معرض توجه بود.

وی ادامه داد: مالزی با هزینه‌هایی که کرده بود توانسته نام و تبلیغات گردشگری کشورش را در بهترین نقاط نمایشگاه همانند سر در ورودی و جای جای نمایشگاه بگنجاند.



رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: در شرایطی که کشورهایی مانند مالزی اینگونه برای گردشگری کشورشان تبلیغ می‌کنند ما هزینه‌ای برای تبلیغ نمی‌کنیم، در همه این سال‌ها مبلغان ما برای سفر به ایران گردشگران ایرانی بودند که با هزینه خودشان به کشورهای دیگر می‌رفتند و مانند یک سفیر فرهنگی عمل می‌کردند که متاسفانه با شرایط پیش آمده تعداد آنها بسیار کم شده است.



او با اشاره به سیاست‌های متناقض حوزه گردشگری اظهار کرد: در حالی که امسال سیاست‌ها به گونه‌ای پیش رفت که تورهای خروجی بسیار کاهش یافت، بیش از 99 درصد مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در طی این سال‌ها برای دفاتر متصدی تورهای خروجی صادر شده‌ است و دفاتر خدمات مسافرتی که روی تور ورودی کار می‌کنند کمتر از یک درصد آژانس‌های مسافرتی (حدود نیم درصد) آنها هستند.

او توضیح داد: آیا درست است که بیش از 99 درصد آژانس‌ها از 8 میلیون گردشگر خروجی بهره ببرند و 0.5 درصد آژآنس‌ها از 8 میلیون گردشگر ورودی؟

او تاکید کرد: متاسفانه برخی نمی‌خواهند در حوزه تورهای ورودی دیگران را به بازی بگیرند و در این حوزه افراد دیگر راه بدهند.
کد خبر 213015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =