چمدان:  رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به سخنان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص شرکت هواپیمایی قشم ایر گفت: این شرکت هواپیمایی متعلق به موکلم بابک زنجانی بود که ۵ سال پیش جهت رد مال، طی وکالت نامه‌ای همه اموالش از جمله شرکت هواپیمایی قشم ایر را به شرکت ملی نفت منتقل کرد.

وی افزود: ۵ سال پیش قشم ایر یکی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر و درجه یک بود و در طبقه بندی شرکت‌های هواپیمایی نمره خوب و قابل قبول گرفته بود ولی امروز سخنگوی کمیسیون اصل نود اعلام کرده که این شرکت ضرر ۱۱۰ میلیارد تومانی را ظرف ۱۰ ماه گذشته متحمل شده است و یکی دیگر از تخلفاتش این است که به افراد بازنشسته واگذار شده است.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: بر اساس اعلام نظر کمیسیون اصل ۹۰ بی درایتی باعث شده شرکتی که چندین سال پیش در زمان مدیریت موکلم یکی از برندهای معتبر هواپیمایی کشوری بود، امروز با ضرر ۱۱۰ میلیارد تومانی و تخلفات گسترده دیگری که در آن صورت گرفته، مواجه باشد.

وی با طرح این سوال که شرکت معتبر قشم ایر چگونه به یک شرکت ۱۱۰ میلیارد تومانی زیان ده تبدیل شده است؟ به ایسنا گفت: موکلم در بدو بازداشت یعنی ۵ سال پیش جهت استرداد وجه و با حسن نیت قبل از اینکه رای قطعی صادر شود، طی وکالت نامه رسمی همه اموالش را به شرکت ملی نفت منتقل کرد و اکنون که کمیسیون اصل ۹۰ نسبت به این شرکت ورود و بروز تخلفات را احراز کرده، ما در تدارک این است هستیم که گزارش کاملی از همه اموال واگذاری موکلم در همه جا از جمله کارخانه‌ها، هتل‌ها و املاک منقول و غیرمنقول تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ کنیم و از کمیسیون اصل ۹۰ می‌خواهیم که نسبت به واگذاری تمام اموال بابک زنجانی ورود کرده و آن را بررسی کند که آیا این واگذاری‌ها در چارچوب قوانین بوده است یا خیر؟

کوهپایه زاده تاکید کرد: کمیسیون اصل نود مجلس باید کار تحقیق و تفحص‌اش را در خصوص واگذاری اموال بابک زنجانی به شرکت ملی نفت آغاز کند و ما نیز درصدد تکمیل همه اسناد و مدارک هستیم و آن را به کمیسیون اصل ۹۰ می‌دهیم تا اگر تخلفی صورت گرفته بررسی شود.

[related-post id="184535"]
کد خبر 212874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =