شهروندان آمریکایی از سال 2021 برای سفر به اروپا باید روادید بگیرند│ آمریکایی‌ها برای اروپا ناامن شدند

چمدان: اتحادیه اروپا اعلام کرد که همانند دیگر کشورها و مناطق جهان، اروپا هم باهدف جلوگیری از مشکلات بیشتر در برخورد با مهاجرت غیرقانونی و تروریسم تصیم گرفته‌ است سطح ایمنی ورود به منطقه شنگن را افزایش دهد.

از این‌رو از ابتدای سال 2021 تمام شهروندان آمریکایی برای سفر به کشورهای منطقه شنگن باید روادید دریافت کنند.

اروپا نوع جدیدی از روادید را با عنوان ETIAS، مخفف عبارت «سامانه مجوز و اطلاعات سفر اروپا» راه‌اندازی کرده است و شهروندان آمریکایی از سه سال دیگر باید این نوع روادید را دریافت کنند.

شنگن، منطقه‌ای متشکل از 26 کشور اروپایی است که مرزهای داخلی ندارد و مردم این کشورها یا افرادی که روادید ورود به منطقه شنگن را در اختیار دارند می‌توانند آزادانه به این کشورها سفر کنند.

اسپانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا، آلمان و لهستان ازجمله کشورهای منطقه شنگن هستند که سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کنند.

در حال‌ حاضر، شهروندان آمریکایی برای سفر حداکثر 90 روز به کشورهای منطقه شنگن به روادید نیاز ندارند. اما اتحادیه اروپا از سال 2021 فقط به آمریکایی‌هایی که روادید ETIAS را دریافت کنند اجازه ورود می‌دهد.

پارلمان اروپا در ژوئن 2018 نسبت به اختصاص روادید به شهروندان آمریکایی رای داد. بنابراین با آغاز این طرح، آمریکایی‌ها باید با گذرنامه معتبر، پست‌الکترونیک و کارت اعتباری یا کارت بانکی فعال فرم درخواست روادید نوع ETIAS را ارائه کنند.
کد خبر 212850

برچسب‌ها