چمدان: ITB برلین یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری و سفر در جهان و محلی مناسب برای اعلام‌های مهم صنعت هوانوردی تجاری است.

قطر ایرویز در نشستی خبری که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد از صندلی‌های جدیدی خبر داد که در کلاس اقتصادی هواپیماهای ایرباس A321neos و A321LRs این شرکت هواپیمایی عرضه خواهند شد.

این هواپیماهای دو موتوره بدنه باریک اساسا برای پروازهای کوتاه و نیمه‌بلند استفاده می‌شود و ایرلاین قطری 50 فروند از این جت‌ها را به شرکت هواپیماسازی فرانسوی ایرباس سفارش داده است که از این تعداد 10 فروند به نسخه جدید چیدمان صندلی در کلاس اقتصادی تجهیز شده‌اند.

همچنین مشتریان قطر ایرویز می‌توانند این صندلی‌های جدید را در 60 فروند بویینگ 777X’s که این ایرلاین سفارش داده است و از سال 2020 تحویل آنها آغاز می‌شود هم ببینند.

در ایرباس‌های جدید بدنه باریک قطر ایرویز صندلی‌ها در سه ردیف سه‌تایی چیده می‌شوند. این صندلی‌ها که پشتی سبک‌وزنی دارند در حالت برخاستن و فرود هواپیما در زاویه 6 درجه هستند و در حالت کلی می‌توانند تا 19 درجه زاویه انحراف داشته باشند.

از سوی دیگر، برخلاف دیگر صندلی‌های ایرلاین‌ها، این صندلی‌های جدید دکمه جابه‌جا کردن تشک نشیمن دارند. این ویژگی برای مسافرانی که می‌خواهند برای صرف غذا یا کار فاصله مناسبی با میز داشته باشند خبر بسیار خوبی است.

جاپای اضافی، میزدوتایی شامل یک میز اصلی و یک میز کوچکتر زیر آن، نمایشگر 13.3 اینچی 4K و پورت یو.اس.بی شارژر سریع نوع C از دیگر امکانات این صندلی‌های جدید است.

منوی غذاهای این کلاس اقتصادی جدید هم بهبود یافته است و منویی با انتخاب‌های بیشتر و مقدار بالاتر غذا را شامل می‌شود به‌ طوری‌ که پیش‌ غذای این منوی جدید 20 درصد، غذای اصلی 25 درصد و دسر 50 درصد بیشتر شده است.

قطر ایرویز همچنین درنظر دارد از اواخر سال 2019 در بسته‌بندی‌های غذاهای کل شبکه هوایی‌اش تا 80 درصد از محصولات بازیافتی و تجزیه‌پذیرزیستی استفاده کند و مقدار مصرف پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را تا 80 درصد کاهش دهد و این‌گونه در بخش غذا وارد فعالیت‌های دوستدار محیط‌زیست شود.

این شرکت هواپیمایی در سال 2019 قصد دارد پروازهای مستقیمی را به لیسبون پرتغال، مالتا، ربات در مراکش، لنگکاوی در مالزی، داوائو در فیلیپین، ازمیر در ترکیه و موگادیشو در سومالی آغاز کند.

در نمایشگاه ITB برلین 2019 شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری و سفر از 180 کشور جهان شرکت کردند و به بیش‌ از 160 هزار بازدیدکننده تازه‌ترین اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات جدیدشان را ارائه دادند.
کد خبر 212732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =