توییت جنجالی سفارت سوئیس درباره مقایسه ارزش اسکناس 1000 فرانکی با پول ایران | کاربران توییتر: قدمت تاریخی شما چقدر است؟

چمدان: سفارت سوئیس در تهران روز گذشته در توییتی جنجالی آورده بود: هفته آینده، بانک ملی سوئیس از اسکناس جدید ۱۰۰۰ فرانکی تقریبا معادل ۱۳ میلیون تومان یکی از ارزشمندترین اسکناس‌های بانکی در جهان رونمایی می‌کند. با یک اسکناس ۱۰۰۰ فرانکی شما می‌توانید ۳۳ کیلوگرم پسته، ۱۳۰۰۰ بلیط تک سفره داخل شهری و تقریبا ۲ کیلو زعفران خریداری کنید.

این توییت با واکنش‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی همراه شد. برخی این توییت سفارت سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را خوش رقصی برای آمریکا دانسته و برخی آن را توهین به ایرانی‌ها دانسته بودند.

ایرنا نیز نوشته است که کاربران ایرانی به انتشار این توئیت واکنش نشان داده و از طرف سوئیسی پرسیده‌اند وسعت و قدمت تاریخی کشور شما چقدر است؟ این کاربران نوشته‌اند که کوچک بودن فقط به مرز نیست و فرهنگ نقش بسزایی در این زمینه دارد.

سفارت سوئیس نیز پس از این انتقادات درباره توییت قبلی نوشت: پست مربوط به اسکناس جدید ۱۰۰۰ فرانکی موجب سوءتفاهم بسیار شده است. اگر همین مقایسه را در سوئیس انجام دهیم با ۱۰۰۰ فرانک می‌شود ۱۵۰ کیلو شکلات سوییسی یا ۶۰ کیلو پنیر سوییسی خرید. در واقع منظور فقط ارزش محصولات بود.

گزارش‌های چمدان درباره ارزش پولی ایران در طول تاریخ را در دو لینک زیر بخوانید. زمانی که پول ایران 10 برابر قدرتمندتر پول انگلیستان و شانزدهمین پول ارزشمند دنیا بود ...

[related-post id="31006"]

[related-post id="37989"]
کد خبر 212721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    9 1
    خب این موضوع جبهه گرفتن نداره . این یک واقعیت است . درسته که تاریخ ایران پیشینه دیرینه ای دارد اما الان چه دارد ؟ فرهنگ دارد ؟ اقتصاد دارد ؟ چه دارد ؟ فرهنگ چندین هزارساله باشه اما وقتی مردم زیرخط فقرهستند دیگه این فخرندارد . دلیل این جبهه گیری چی هست دیگه . واقعیت اینکه پول ملی ما بی ارزشه . این که دیگه جبهه گرفتن نداره که . حالا سوئیس حافظ هرجا که میخواهد باشد باشه فرقی نمیکنه .مهم اینکه الان چی هستیم . کشورما سالیان سال عقب افتاده این دیگه جبهه گیری نداره . نکنه مردم وضعشون خیلی خوبه که اینطوری جبهه می گیرند . همین کسانیکه جبهه می گیرند خیلی هاشون کسانی هستند که دنبال رفتن به یکی ازکشورهای اروپایی برای زندگی هستند . بهتره خودتان را گول نزنید .ما دردنیای واقعیت ها هستیم نه رویاها