چمدان: سالاد سزار هریسه نخود ترد، برخلاف سایر انواع سالادهای سزار فیله مرغ ندارد و بنابراین به‌‌ راحتی می‌تواند توجه علاقه‌مندان غذاهای گیاهی جلب کند.

از سوی دیگر چون این سالاد از چاشنی تند هریسه هم بهره می‌گیرد می‌تواند برای دوستداران غذاهای طعم‌دار عربی و شمال آفریقا بسیار دلچسب باشد.

مدت زمان تهیه سالاد سزار هریسه نخود ترد: 10 دقیقه

مدت زمان پخت: 40 دقیقه

طبخ برای 4 نفر



مواد لازم برای هریسه نخود

500 گرم نخود خشک

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری چاشنی هریسه (به‌ جای این چاشنی می‌توانید پودر چیلی، زیره سبز، پودر سیر و پیاز رنده‌شده را مقداری تفت دید، سپس با مقداری آب درحدی که غلیظ شود بجوشایند. اگر طعم‌های تندتر را دوست دارید برمقدار فلفل قرمز آن بیفزایید)



 

مواد لازم برای سس سزار

125 گرم ماست یونانی

4 قاشق غذاخوری سس مایونز

20 گرم پنیر پارمیزان رنده‌شده

یک گل بزرگ سیر، پوست‌کنده شده و خوردشده

1.5 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه و طبیعی

1 قاشق غذاخوری سس ووسترشر (از آنجاکه این سس در بازار ایران به‌سختی پیدا می‌شود معمولا آن را از سس سزار حذف می‌کنند. به‌جای این سس می‌توانید از یک قاشق سرکه قرمز استفاده کنید)

2 قاشق غذاخوری سس خردل

نمک و فلفل به میزان لازم



مواد لازم برای سالاد

100 گرم کاهو پیچ، برگ‌ها را با دقت بشویید و جدا کنید

100 گرم کلم کالی خوردشده (کلم پیچ هم می‌توانید استفاده کنید)

چند عدد گوجه گیلاسی نیم‌شده

4 عدد تخم‌مرغ کاملا پخته‌شده، پوست‌کنده نیم‌شده



طرز تهیه سالاد سزار هریسه نخود ترد

فر را تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و روی سینی فر را با کاغذ روغنی ویژه آشپزی بپوشانید. نخودها را بشویید و آنها را با دستمال حوله آشپزخانه خشک کنید. (درصورت تمایل می‌توانید ازقبل نخودها را خیس کنید)

نخودها را داخل کاسه‌ بریزید و روغن زیتون و هریسه را به آن اضافه کنید و ترکیب را تا زمانی‌که تمام نخودها به سس و روغن آغشته شوند با دست مخلوط کنید.

نخودهای آغشته را روی سینی فر از قبل گرم‌شده بریزید و به‌مدت 35 تا 40 دقیقه تا زمانی‌که کاملا پخته و ترد شوند داخل فر بپزید.

این‌میان، مواد سس سزار را با هم مخلوط کنید و تا زمان طبخ غذا آن را در یخچال بگذارید.

برگ‌های کاهو و کلم کالی را داخل کاسه بزرگی بریزید و گوجه‌های گیلاسی، نخودهای ترد هریس و تخم‌مرغ‌های پخته نصف‌شده را به آن اضافه کنید و با سس سزار میل کنید.
کد خبر 212003

برچسب‌ها