چمدان: برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در نشست اعلام برنامه‌های نوروزی شهر تهران با اشاره به شیوه رنگ آمیزی المان‌های شهری گفت: پس از تأکیدات شهردار تهران در مورد استفاده از رنگ در فضای شهری، این مهم در دستور کار قرار گرفت و با برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان حوزه رنگ، شیوه‌نامه‌ای برای اقدام شهرداری‌های مناطق تهیه و به امضا شهردار تهران رساندیم، این شیوه نامه ملاک عمل شهرداران مناطق برای استفاده از رنگ خواهد بود که این مهم در روزهای عید نمود بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این حوزه ادامه داد: امسال یکی از طرح‌های ویژه طرح عکاسی از بهارستان است که از عکاسان آماتور و حرفه‌ای درخواست شده است که در این فستیوال شرکت کنند.

دیوارنگاره در کوچه پس کوچه‌های تهران

ضرغامی تاکید کرد: کشیدن دیوارنگاره در کوچه پس کوچه‌های شهر را در اولویت قرار دادیم که بر این اساس ۱۳۰۰ طرح توسط ۶۴۲ شرکت کننده به دبیرخانه سازمان زیباسازی ارسال شد که از این میان ۹۰ طرح انتخاب شد که جانمایی‌های آن نیز در خیابان‌های شهر انجام شده و به زودی بر روی دیوارهای شهر نقش خواهد بست.

وی در مورد عدم برگزاری طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» در نوروز توضیح داد: این طرح مختص نوروز نبود، اما برای سال جدید تبلیغات محیطی را با موضوعات مشخصی همچون پیام‌های آموزشی که نشاط و شادی زیادی دارند خواهیم داشت که فراخوانی میان گرافیست‌ها صادر شده است و ۶۳ اثر نیز برگزیده شده که به زودی روی سطح شهر اکران می‌شود.

[related-post id="1945"]

[caption id="attachment_183950" align="aligncenter" width="1100"] کشیدن دیوارنگاره در کوچه پس کوچه‌های شهر را در اولویت قرار دادیم | میان ۹۰ طرح که جانمایی‌های آن نیز در خیابان‌های شهر انجام شده به زودی بر روی دیوارهای شهر نقش خواهند بست[/caption]

اجرای 500 طرح فرش گل در نوروز تهران

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: توسعه جنگل کاری در دامنه‌های جنوبی دامنه البرز و پیرامون شهر تهران به مساحت یک هزار و 250 متر مربع، ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) و احداث مخازن برای آبیاری از پساب‌ها با همکاری آبفا برای جنگل کاری‌ها دامنه جنوبی البرز اقداماتی است که تاکنون در این زمینه انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران نوع درختان انتخاب شده را با نیاز آبی کم خواند و گفت: به مناسبت عید نوروز 500 طرح فرش گل و 17 هکتار فضای سبز نیز در سطح شهر به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی راه‌اندازی کاروان گل به مناسبت نوروز، ایجاد المان‌های گل، توزیع و اجرای طرح کاشت نهال و کاشت 200 هزار نهال در منازل شهروندان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای عید نوروز است.

یزدانی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره گل در بوستان لاله، ایجاد امکان اسکان مسافران نوروزی در هفت بوستان بزرگ، بازپیرایی فضای سبز بلوار کشاورز برای اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی و توزیع گل در پنج میدان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای عید نوروز و پایان سال است.

[caption id="attachment_189739" align="aligncenter" width="1100"]  برگزاری جشنواره گل در بوستان لاله، ایجاد امکان اسکان مسافران نوروزی در هفت بوستان بزرگ، بازپیرایی فضای سبز بلوار کشاورز برای اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی و توزیع گل در پنج میدان از برنامه‌های پیش بینی شده برای عید نوروز است[/caption]

نوروز فرصت کشف مجدد پایتخت است

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز گفت: از مردم پایتخت و مسافران سایر شهرها دعوت می‌کنیم به کلانشهر تهران سفر و از این فرصت برای کشف مجدد تهران استفاده کنند.

وی به برپایی 13 نوروزگاه اشاره و اضافه کرد: پردیس‌های «نوروزگاه» در پایتخت با قابلیت دسترسی و توزیع مناسب جغرافیایی برای حضور روزانه حداقل پنج هزار نفر از شهروندان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی ویژه خانواده‌ها برپا می‌شود و به مدت هشت روز از سوم تا دهم فروردین ماه از ساعت 20 تا 23 فعالیت می‌کنند.

جوادی یگانه با اشاره به اجرای برنامه‌های نوروزگاه‌ها در دو بخش منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای افزود: 10 پردیس فرهنگی نوروزگاه منطقه‌ای در کاخ نیاوران، بوستان‌های ملت، پلیس، شهید هرندی، پامچال، قائم و نیز دریاچه شهدای خلیج فارس، میدان آزادی، فلکه دوم نیروی هوایی و میدان نازی آباد و سه نوروزگاه فرامنطقه‌ای در حرم مطهر امام راحل(ره)، اراضی عباس آباد و برج میلاد برپا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین به آماده سازی پیاده راه‌ها در نوروز 98 اشاره کرد و گفت: پیاده راه‌های فرهنگی که از سوم تا دهم فروردین آماده سازی خواهند شد در 18 نقطه پایتخت راه اندازی می‌شوند.

وی به برخی برنامه‌های شاخص نوروزگاه‌ها و پیاده راه‌ها اشاره کرد و یادآورشد: برپایی نمایشگاه‌های کارناوالی، نمایش‌های عروسکی، خیابانی و محیطی و نیز ایستگاه‌های نوروزی از جمله اقداماتی است که در قالب آنها برنامه‌های فرهنگی، هنری و هنرهای تجسمی اجرا خواهد شد.

جوادی یگانه برج میلاد را یکی از پرمخاطب‌ترین مراکز گردشگری تهران برشمرد و اظهار داشت: نوروز گذشته یک میلیون نفر به این برج مراجعه کردند و امسال برنامه‌ها برای مخاطبانی بیش از این تعداد پیش بینی شده است.

وی اصافه کرد: نوروزخوانی اقوام در محله‌های پایتخت، جشن پیشواز نوروز ویژه افغانستانی‌های مقیم تهران با تکریم از کارگران افغانستانی مرتبط با شهرداری، آیین مهمانی لاله‌ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و جشنواره سمنوپزان از جمله دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز است.

جوادی یگانه از اجرای طرح «پرسه در شهر» در ایام نوروز خبر داد و گفت: در قالب این طرح 100 راهنمای گردشگری، شهروندان را در تورهای مختلف تهران‌گردی هدایت خواهند کرد.
کد خبر 211560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =