چمدان: زیپ‌لاین «لیمیته‌زِرو» میان سانلوکار دِ گوآدیانا در اسپانیا و آلکوتیم در آلگاروه پرتغال قرار دارد و با عبور از فراز رودخانه گوآدیانا به گردشگران ماجراجو اجازه می‌دهد از منطقه صفر مرزی بین این دو کشور عبور کنند.

سکوی عزیمت در سانلوکار دِ گوآدیانا در ارتفاع بیش‌ از 100 متری است و پس‌ از عبور از کابلی به‌ طول 720 متر به نقطه فرود در آلکوتیم در آلگاروه می‌رسد که در ارتفاع 15 متری از سطح دریا قرار دارد.

زاویه متوسط فرود حدود 12.47 درصد است که با این زیپ‌لاین می‌توان آن را در مدت کمتر از یک‌دقیقه با سرعت حدود 70 تا 80 کیلومتر بر ساعت طی کرد.

به‌ محض‌ اینکه گردشگران به مقصد رسیدند با قایق‌موتوری به نقطه آغاز در اسپانیا بازگردانده می‌شوند.

این ماجراجوها می‌توانند پیش‌ از عزیمت کلاه‌ ایمنی دارای دوربین اجاره کنند و پس‌ از انجام این تجربه به‌ یادماندنی گواهینامه‌ بگیرند و با پرداخت هزینه عکس‌ها و فیلم‌هایشان را به خانه ببرند.

این زیپ‌لاین پروژه‌ای خصوصی است که مردی انگلیسی به نام دیوید جارمن آن را راه‌اندازی کرده است. در این پروژه دو روستا در دو کشور که با رودخانه‌ای به پهنای 150 متر از هم جدا شده‌اند از طریق هوا به هم وصل می‌شوند.

در روزهای شلوغ، لیمیته‌زِرو حدود 24 تا 30 مسافر را با قیمت بلیت 15 یورو برای هر نفر جابه‌جا می‌کند. این زیپ‌لاین 200 روز در سال باز است و از نیمه‌دوم نوامبر تا نیمه‌دوم فوریه تعطیل می‌شود. در هر سوی زیپ‌لاین بین 5 تا 7 نفر تکنسین کار می‌کنند.

پرکارترین ماه‌های لیمیته‌زِرو در فصل تابستان و بین ماه‌های جولای تا نیمه سپتامبر است.











[related-post id="28976"]
کد خبر 211472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =