چطور تور گردشگری بخریم؟ | نکاتی که در خرید تور باید مراقب باشید | به تورهای ارزان قیمت اعتماد کنیم؟

چمدان: در روزهای مانده به نوروز فضاهای تبلیغاتی پر از تورهای سفر مختلف می‌شود. اگر شما مخاطب استفاده از تورهای گردشگری باشید، با انبوهی از تورها با قیمت‌های مختلف روبرو می‌شوید که انتخاب بین آنها سخت است. در ادامه توضیح می‌دهیم برای خرید مطمئن تور باید چه نکاتی را رعایت کنید.

اینترنت، ده‌ها هزار سایت و امکان خرید

درباره خرید تور در فضای مجازی توصیه‌های بسیاری شده است. مقامات سازمان گردشگری بارها نسبت خرید تور در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند. بسیاری از آژانس‌های معروف، وب سایت‌های فروش آنلاین تور‌های گردشگری دارند و مخاطبان خود را از این طریق جذب می‌کنند. پس نادیده گرفتن فضای مجازی راهکار نیست. برای خرید تور در فضای مجازی مهمترین مسئله اطمینان از این موضوع است که طرف حساب شما یک آژانس گردشگری معتبر باشد. دریافت‌ای نماد و مشخص بودن نام آژانس و مجوز آن از نکاتی است که با بررسی کردن آن می‌توانید نسبت به صحت تور اطمینان پیدا کنید. البته سایت‌هایی وجود دارند که تور‌های گردشگری آژانس‌های مختلف را به عنوان واسطه به فروش می‌رسانند. در این مواقع بهترین راه پیدا کردن شماره تماس و گرفتن اطلاعات دقیق به طور تلفنی است. اگر در فضاهای مانند اینستاگرام و تلگرام آگهی تور دیدید، خرید خود را تنها در صورتی در این فضاها انجام دهید که مطمئن باشد، فروشنده یک آژانس مجاز گردشگری است.

قیمت پایین بی‌دلیل نیست

قیمت پایین تور یا قیمت نجومی برای یک تور بی‌دلیل نیست. نسبت به قیمت‌های پایین محتاط باشید تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید و سفر برایتان خاطره بدی بر جای بگذارد. این روز‌ها مهمترین نکته در تور‌های خارجی در نظر گرفتن نوسانات قیمت ارز است. برای اطمینان از وضعیت قیمت‌ها از فروشندگان تور تاثیر نوسانات قیمت ارز را سوال کنید. از سوی دیگر بسیاری از تبلیغات‌ها برای تور‌های گردشگری در فضای مجازی یا پیامک‌های ارسالی دارای حداقل قیمت‌ها هستند که این قیمت به بهانه‌های مختلف در زمان خرید تور افزایش پیدا می‌کند. گشت‌های تور را چک کنید، برخی از آژانس‌های تور را بدون گشت ارائه و از شما بابت گشت‌ها مبلغ جداگانه درخواست می‌کنند. ساعت پرواز، محل قرارگیری و ستاره‌های هتل از موارد مهم تاثیر گذار در قیمت تور است که باید نسبت به آن‌ها مطلع باشید.

جزییات سفر را جویا شوید

برای خرید تور همه نکات را در نظر بگیرید و بپرسید. حضور راهنما، حمل و نقل از فرودگاه، گروهی یا انفرادی بودن، محل دقیق اقامت، گردش‌های شهری و ساعت پرواز یا رفت و برگشت از مهمترین نکاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید وضعیت خدمات در تور‌های داخلی و خارجی متفاوت است. به طور مثال اکثر تور‌های داخلی به طور گروهی برگزار می‌شود، اما در تور‌های خارجی پر طرفدار، آژانس‌ها تنها واسطه فروش بلیت و هتل هستند و کمتر گشت‌های شهری جزو خدمات تور هستند. به همین دلیل باید از جزییات هر تور بنا به نوع و محل برگزاری آن مطلع شوید. برخی از تور‌ها که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند، توسط افراد غیر مجاز و خارج از چهارچوب آژانس‌های مجوزدار برگزار می‌شوند. در صورت وقوع هر گونه حادثه در این تور‌ها دست شما برای پیگیری آن کوتاه است. به همین دلیل از مجوزدار بودن آژانس طرف قرارداد مطمئن شوید. آژانس‌های گردشگری موظف به بیمه مسافران هستند. همچنین آن‌ها باید قرارداد را برای شما ارسال کنند تا از جزییاتی مانند شرایط کنسلی تور و تعهدات آژانس آگاه شوید. راهنمای معتبر از دیگر نکاتی است که باید نسبت به آن حساس باشید. حضور راهنمایی که برای اولین بار همراه شما به آن مقصد می‌آید یا اطلاعات کافی ندارد اتفاق خوشایندی نیست. همچنین در تور‌های خارجی نیز موضوع راهنما بسیار مهم است. برخی تور‌ها اکثرا بدون راهنما و‌ گشت برگزار می‌شود. در برخی تور‌ها نیز از راهنما‌های ساکن در مقصد استفاده می‌شود. پس اگر در سفر نیاز به راهنما دارید حتما این موضوع را بررسی کنید.

در صورتی که هر مشکلی با آژانس‌های گردشگری داشتید، سازمان میراث فرهنگی نهادی است که می‌تواند برای شکایت از آنها اقدام کنید.
کد خبر 211362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =