چمدان: وزارت امور خارجه انگلیس از اتباع انگلیسی خواسته‌ تا به مناطق هم‌مرز با کشمیر سفر نکرده و دستورات مقام‌های امنیتی در دو کشور را رعایت کنند.

بر اساس این بیانیه به اتباع انگلیسی در هند گفته‌ شده این آمادگی را داشته باشند که ممکن است پروازها در این کشور در اثر تشدید اختلافات با پاکستان برای مدت محدودی مختل شود. با توجه به تعلیق پروازهای تجاری در پاکستان، از اتباع انگلیسی خواسته‌ شده تا پیش از عزیمت به فرودگاه آخرین وضعیت پرواز خود را با شرکت‌های هواپیمایی دنبال کنند.

بر اساس گزارش ایرنا، این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که حمله انتحاری 14 فوریه 25 بهمن ماه گروه تروریستی موسوم به جیش محمد به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آن‌ها به تنشی دنباله‌دار در روابط دو کشور تبدیل‌ شده است.
جنگنده‌های هندی نیز هفتم اسفند ماه به مواضع این گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می‌شود 200 تا 300 تن از آن‌ها را کشتند.

پاکستان نیز امروز هشتم اسفند ماه از سرنگون کردن دو جنگنده هندی در آسمان خود خبر داد اما هند اظهارات اسلام‌آباد را بی‌مورد خواند و گفت خطای خلبان موجب سقوط این جنگنده‌ها شده است. هند همچنین امروز از سرنگونی یک جنگنده پاکستانی خبر داد.

[related-post id="210834"]
کد خبر 210929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =