چمدان: محمدرضا پور رجبی افزود: این اسکله شناور با اعتبار هفت میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به مدت 2 ماه با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی ساخته شد و عملیات نصب آن نیز پایان بهمن ماه امسال انجام شد.

وی اضافه کرد: این اسکله فلزی که از نوع پاندون فولادی بوده شامل تهیه و کوبش هشت عدد شمع فولادی، ساخت پل دسترسی و احداث فونداسیون بتنی است و قابلیت پهلوگیری همزمان دو فروند شناور مسافری را دارد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: استقبال گردشگران و بازدیدکنندگان از جزیره هرمز بویژه در ماه‌های پایانی سال باعث شد تا ساخت یک فروند اسکله جدید فلزی با هدف افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها و کاهش زمان انتظار مسافران جهت سوار و پیاده شدن در دستورکار اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار گیرد.

پوررجبی ادامه داد: هم اکنون با نصب این اسکله جدید، تعداد اسکله‌های بندرگاه چند منظوره جزیره هرمز به هشت فروند رسیده که این امر موجب افزایش قابل ظرفیت مسافر و گردشکر دریایی، سرعت بخشی در عملیات سوار و پیاده شدن مسافر و همچنین کاهش زمان انتظار می‌شود.

وی ابراز داشت: سازمان بنادر و دریانوردی با انجام اقداماتی قابل توجه همچون توسعه زیرساخت‌ها، نصب اسکله‌های متعدد و لایروبی کانال‌های دسترسی این بندرگاه، بستر مناسب را جهت سفر ایمن دریایی بازدیدکنندگان از دیدنی‌های این جزیره منحصر به فرد را فراهم کرده است.
کد خبر 210395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =