تحولات جالب تبلیغات سفر در 2019│ نقش تبلیغات ویدئویی در جذب مشتری | فضای دیجیتال بازاریاب‌های سفر را به‌دام انداخت

چمدان: سوجرن، شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده داده‌های مربوط به سفر است که مقر اصلی آن در نبراسکا است و در شهرهای سانفرانسیسکو، برلین، دبی، دوبلین، هنگ‌کنگ، استانبول، لندن، مکزیکوسیتی، نیویورک، پاریس، سنگاپور و سیدنی هم شعبه دارد.

این شرکت به‌ سنت پنج سال اخیر «گزارش تبلیغات سفر» را منتشر کرد. گزارش ویژه سال 2019 با نظرسنجی بیش‌ از 600 بازاریاب سفر در سراسر جهان انجام شده است.

هدف از این گزارش درک بهتر چالش‌ها و موفقیت‌هایی است که در حوزه توسعه تبلیغات سفر وجود دارد.

نتیجه گزارش جدید سوجرن نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کل تبلیغات سفر در سال 2018 به‌ صورت دیجیتال بوده است و دو سوم بازاریاب‌های سفر اظهار داشته‌اند که در سال 2019 از فضای دیجیتال استفاده بیشتری خواهند کرد.

این‌ میان به‌ نظر می‌رسد کانال‌ها، سکوها و دیگر ابزار دیجیتالی که در شبکه‌های اجتماعی در دسترس قرار دارند بیشترین توجه را جلب کرده‌اند به‌ طوری‌که 46 درصد از بازاریاب‌های سفر «آگهی‌های شخصی‌شده و پیشنهادهای ویژه لحظه‌ای» را برای تبلیغات انتخاب کرده‌اند.

[caption id="attachment_210065" align="aligncenter" width="850"] درصد استفاده بازاریاب‌های سفر از یوتیوب برای انجام تبلیغات در حوزه سفر[/caption]

افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی

با وجود مشکلات حقوقی که در سال 2018 برای فیسبوک ایجاد شد اما درآمد حاصل از تبلیغات در سکوی این شبکه اجتماعی همچنان با سرعت بالایی به رشد ادامه داد و به‌ حدود 33 میلیارد دلار رسید زیرا فیسبوک آگهی‌هایش را برپایه جامعه هدف دقیق و در مقیاس جهانی وسیع عرضه می‌کند.

اینستاگرام هم همانند فیسبوک امکانات تبلیغی ویژه‌ای را برای کمک به بازاریاب‌های سفر ارائه کرده که این امکان را فراهم می‌کند بازاریاب‌های سفر محصولاتشان را دقیقا بر اساس نیازهای گردشگران معرفی کنند. به‌ همین‌ علت 55 درصد از بازاریاب‌های شرکت‌کننده در پیمایش سوجرن اظهار داشته‌اند که در سال 2019 برنامه‌هایی را برای تداوم بیشتر تبلیغات اینستاگرامی درنظر دارند.

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که در سال 2018 در مجموع 23 درصد از مشتریان آگهی‌های دیجیتال در سال 2018 از طریق ویدئو تبلیغاتشان را دریافت کرده‌اند.

تبلغیات ویدیویی ازطریق یوتیوب

با وجود قدرت بالای ویدیو، بازاریاب‌های سفر می‌توانند از طریق سکوی پرطرفدار یوتیوب خدماتشان را عرضه کنند. به‌ طوری‌‌ که 53 درصد از بازاریاب‌های سفر در سال 2018 از این ابزار استفاده کرده‌اند و 54 درصد (یک‌ درصد افزایش) در نظر دارند در سال 2019 از یوتیوب و 50 درصد هم از استوری‌های اینستاگرام برای معرفی معرفی و تبلیغات سفر استفاده کنند.

با وجود این 22 درصد از این مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که در حال حاضر از یوتیوب برای تبلیغ‌ کردن سفر استفاده نمی‌کنند و فعلا برنامه‌ای برای آن ندارند.

همچنین، برپایه این گزارش 9 درصد از مشتریان آگهی‌های دیجیتال در سال 2018 ازطریق ویدیو تبلیغات مورد نیازشان را دریافت کرده‌اند.

49 درصد از بازاریاب‌های سفر هم اظهار داشته‌اند که از استوری‌های فیسبوک برای جذب گردشگران بهره‌مند خواهند شد. به‌اعتقاد مصاحبه‌شوندگان در این پیمایش، ویدیو می‌تواند با سرعت بالایی جامعه هدف سفر را تحت تاثیر قرار دهد.

[related-post id="30815"]

[related-post id="10294"]
کد خبر 210063

برچسب‌ها