چمدان: قصر میسور در مرکز شهر میسور از سوی شرقی به تپه‌های چامبوندی چشم‌انداز دارد. میسور را غالبا به‌ عنوان شهر قصرها می‌شناسند به‌ طوری‌ که این قصر یکی از هفت کاخ بزرگ این شهر است. اما اغلب این کاخ به‌ عنوان‌ قصر اصلی ارگ قدیم معرفی می‌شود. یادورایا، اولین راجای پادشاهی میسور اولین کاخ داخل ارگ قدیم را در قرن چهاردهم میلادی بنا کرد.

این کاخ در طول زمان بارها تخریب و کا‌خ‌های جدیدی جای آن بنا شد. هنری اروین، معمار انگلیسی سده نوزده میلادی، سازه‌ای را که درحال حاضر به‌ عنوان قصر میسور در ارگ قدیم وجود دارد بین سال‌های 1897 تا 1912 و درپی آتش‌سوزی ساختمان قبلی با هزینه 30 میلیون دلار کنونی بنا کرد.

[related-post id="206144"]

این کاخ بعد از تاج‌ محل دومین جاذبه بزرگ گردشگری در هند است به‌ طوری‌ که سالانه بیش‌ از 6 میلیون بازدیدکننده از آن دیدن می‌کنند.

قصر میسور در دهه 30 میلادی بزرگ‌تر شد و بال تالار بارگاه عمومی به آن اضافه شد.

سبک معماری گنبدهای این کاخ به‌سبک هندی‌اسلامی است و خود سازه ترکیبی از سبک‌های گوتیک، راجپوت، گورکانیان و هندو است. این ساختمان سه طبقه از سنگ گرانیت خاکستری با گنبدهای مرمر صورتی ساخته شده است و ساختمان برجی به ارتفاع پنج طبقه دارد. این کاخ با باغی وسیع و سه دروازه ورودی احاطه شده است.

دروازه شرقی در مدت جشن‌های خاص و رسمی باز می‌شود. دروازه جنوبی، دروازه عمومی است و دروازه غربی هم معمولا برای جشن دهه هندو باز می‌شود.



























[related-post id="184735"]

[related-post id="184099"]

[related-post id="3041"]

[related-post id="191944"]

[related-post id="199270"]
کد خبر 209820

برچسب‌ها