چمدان: دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  استان تهران طی حکمی علی‌اکبر زاهد مقدم را به عنوان سرپرست موزه هنرهای ملی منصوب کرد.


محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران در مراسم معارفه مدیر موزه هنرهای ملی گفت: انتظار می‌رود تعامل حداکثری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به بازدیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد.




[caption id="attachment_209836" align="aligncenter" width="1000"]موزه هنرهای ملی  موزه هنرهای ملی[/caption]

شیخ الاسلامی ادامه داد: موزه هنرهای ملی بعد از یک دوره چند ماهه که به منظور انجام عملیات بهسازی بسته بود در چند روزه آینده و قبل از آغاز سال 98 بازگشایی خواهد شد.


معاون میراث فرهنگی  استان تهران افزود: برگزاری مراسم نوروزگاه و شب‌های موزه از دیگر برنامه‌هایی است که موزه هنرهای ملی در کنار موزه‌های تابعه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در ایام نوروز برای هموطنان انجام خواهد داد.




[caption id="attachment_209834" align="aligncenter" width="1000"]موزه هنرهای ملی  موزه هنرهای ملی[/caption]

به گزارش چمدان، موزه هنرهای ملی در میدان بهارستان تهران در محل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد. در گذشته در محل وزارت ارشاد و سازمان برنامه و بودجه، باغ و عمارتی قرار داشت که ساختمان موزه باز مانده آن باغ است و در گذشته حوضخانه بوده‌است اما در فرآیند تبدیل این عمارت به موزه حوض آن برداشته می‌شود.

این موزه در سال 1309 توسط حسین طاهرزاده بهزاد پایه‌گذاری شد و در آن آثار ارزشمندی از معرق، مینیاتور، تذهیب، خاتم، زری‌بافی و ... قرار دارد.

در کنار این مجموعه، باغ نگارستان متعلق به دوره فتحعلیشاه قرار دارد که درون این باغ و عمارت هم چندین نمایشگاه آثار هنری قرار گرفته‌ است. گفته می‌شود که ساختمان موزه هنرهای ملی حوضخانه باغ نگارستان است.

[caption id="attachment_209831" align="aligncenter" width="1000"]موزه هنرهای ملی موزه هنرهای ملی [/caption]

[caption id="attachment_209827" align="aligncenter" width="1000"]موزه هنرهای ملی موزه هنرهای ملی [/caption]

[caption id="attachment_209826" align="aligncenter" width="1000"]موزه هنرهای ملی  موزه هنرهای ملی[/caption]

 
کد خبر 209804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arash ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    بادی کنیم از مسئولان قذیمی موزه که موافقت کردند دیوار آجری موزه رو با رنگ روغنی زرد بپوشانند!!!!! نهایت شعور مسئول موزه ی هنر های ملی کشور رنگ کردن دیوار آجری بود که برای بافت های فرسوده انجام میشه تا زشتیشون پنهان بشه