چمدان: خانه قاجاری تیمورتاش در محوطه دانشگاه فرماندهی و ستاد دافوس قرار دارد و به دلیل شرایط خاص محوطه سال‌ها امکان بازدید نداشت. طی سال‌های گذشته این محل با همکاری شهرداری و ستاد دافوس مرمت و طی ایام نوروز امکان بازدید عموم را داشت.

قرار است این بنا پس از این در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ و جمعه ساعت ۹ الی ۱۷ برای عموم شهروندان به صورت رایگان قابل بازدید باشد.

این بنای تاریخی در خیابان کارگر جنوبی، بین میدان حر و پاستور، خیابان دانشگاه جنگ، میدان دانشگاه جنگ قرار دارد.

این اثر در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۱۹۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش چمدان، خانه تیمورتاش که در حال حاضر محل موزه جنگ است؛ یکی از بناهای قدیمی و تاریخی تهران واقع در محدوده میدان حر - دانشگاه جنگ (باغشاه سابق) است که در دوره پهلوی اول متعلق به تیمورتاش وزیر دربار پهلوی بوده که در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ های باغشاه واقع شده است و حدود 160 سال قبل در دوران قاجار ساخته شده است. پس از انقراض سلسله قاجاریه و روی کار آمدن رضا شاه (عبدالحسین تیمورتاش) که وزیر دربار بود، این عمارت را از سردار محتشم بختیاری خریداری کرد و به عنوان محل سکونت انتخاب کرد.

[caption id="attachment_209848" align="aligncenter" width="3008"]خانه تیمورتاش - خانه قاجاری - تهران کجا بریم - جاهای تاریخی تهران خانه تیمورتاش ؛ بنای قاجاری در تهران | عکس: آژانس عکس تهران[/caption]
کد خبر 209797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =