چمدان: چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان به ریاست محمدی مدیر کل کنسولی وزارت خارجه ایران و تاباتادزه مدیر کل کنسولی وزارت خارجه گرجستان روز چهارشنبه اول اسفندماه ۱۳۹۷ در محل وزارت خارجه گرجستان برگزار شد.

در این نشست طرفین ضمن بحث در خصوص موضوعات دو جانبه کنسولی بر لزوم حسن اجرای موافقت نامه لغو روادید بین ایران و گرجستان به ویژه تسهیل تردد شهروندان ایرانی در مرز‌های گرجستان و رسیدگی به امور مرتبط با مشکلات ایرانیان مقیم، تاکید کردند.

تسریع در اطلاع رسانی اتباع زندانی به سفارت خانه‌های دو کشور، بررسی روند توافق در خصوص امضای موافقت نامه‌های انتقال محکومان، معاضدت قضایی در امور کیفری و مدنی و استرداد مجرمان، توسعه همکاری میان پلیس دو کشور در حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و بررسی امضای تفاهم نامه‌های امنیتی و انتظامی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

بازدید از حوزه کنسولی استان آجارا و دیدار با مقامات محلی و ایرانیان مقیم باتومی از دیگر برنامه‌های سفر هیات کنسولی کشورمان به گرجستان بود.

همچنین به منظور اطلاع و بررسی چگونگی روند اقدامات ماموران مرزی و گمرکی گرجستان، از مرز‌های زمینی سارپی (گرجستان و ترکیه) و ساداخلو (گرجستان و ارمنستان) بازدید و با مسئولان مرزی و گمرکی حاضر در محل در خصوص امور مرتبط با برخی مشکلات ترددی اتباع ایرانی در هنگام عبور از مرز‌های این کشور گفتگو و تبادل شد.
کد خبر 209760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =