چمدان: جواد حق لطفی افزود: این پروژه به طول 165 کیلومتر، دارای 8 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل بوده و برای انجام آن 22 میلیون متر مکعب عملیات خاک برداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 50 درصد این مسیر ریلی در دشت، 10 درصد آن در تپه و 40 درصد نیز در مناطق کوهستانی واقع شده و پیشروی مسیر یاد شده از رشت به سمت بندرانزلی و آستارا در دستور کار قرار دارد.

حق لطفی یادآور شد: این خط ریلی در ادامه، از محل سیاه چشمه واقع در مسیر قزوین - تاکستان، مسیر خود را به سمت کوهین به طول 30 کیلومتر و در یک خط ادامه داده و از کوهین تا ایستگاه لوشان به طول 40 کیلومتر نیز 2 خطه است.

ایستگاه قطار رشت - ایستگاه راه آهن رشت - قطار رشت - مسیر قطار رشت

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های واقع شده در طول مسیر با پیشرفت 98 درصدی روبرو بوده و محوطه ایستگاه رشت نیز به پایان رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سرعت قطارهای مسافری در این مسیر 160 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده و قابلیت جابجایی یک میلیون مسافر در سال را دارد.

وی سرعت قطارهای باری این مسیر را 120 کیلومتر بر ساعت دانست و گفت: ظرفیت حمل و جا به جایی کالا نیز در این مسیر 6 میلیون تن در سال خواهد بود.

حق لطفی یادآور شد: برای انجام این پروژه 18 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبارات دولتی هزینه شده و ارزش کنونی آن نیز بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه محل عبور قطار در این مسیر از کوهستان‌های صعب العبور و دارای جغرافیایی خاص است به ایرنا گفت: مسافران امسال می‌توانند برای سفرهای نوروزی خوداز این خط ریلی بهره مند شوند.

[related-post id="208857"]

[related-post id="192156"]
کد خبر 209707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =