چمدان: بیش از 40 نفر از کلیمیان ساکن تهران به شهرستان شوش سفر کرده و بر مزار حضرت دانیال نبی (ع) آیین ویژه نیایش سالانه خود را برگزار کردند. یهودیان شرکت کننده در این آیین، تهیلیم، کتاب مزامیر حضرت داوود را قرائت کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوش  گفت: آیین نیایش کلیمیان سال‌های متمادی است که با هماهنگی انجمن کلیمیان در جوار حضرت دانیال نبی (ع) در شوش برگزار می شود.

محمدحسن پورنعمت افزود: به منظور فراهم کردن امکان نیایش کلیمیان در جوار قبر حضرت دانیال نبی (ع) درب اصلی مزار این پیامبر الهی در زیر زمین آرامگاه بر روی آنان باز شده است.

وی افزود: کلیمیان هر سال در قالب نذری مبالغی را به آرامگاه دانیال نبی (ع) اهدا می کنند که صرف تجهیز این مکان مقدس می شود.

آرامگاه دانیال نبی در خیابان امام خمینی شهر شوش واقع شده و در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهر باستانی شوش در 110 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است. شوش با آثار باستانی متعدد از دوره های مختلف تاریخ در تمام ایام سال میزبان گردشگران خارجی از کشورهای مختلف جهان می باشد.

[caption id="attachment_209562" align="aligncenter" width="1280"] عکس: ایرنا[/caption]
کد خبر 209559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =