ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: معافیت  تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض به طور حتم باعث رونق گردشگری می شود.

وی با اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت در خصوص معافیت واردات تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض افزود: از شنیدن خبر این مصوبه از سوی هیئت دولت خیلی خوشحال شدم و بسیار خرسندم که این موضوع مورد توجه و تصویب دولت محترم قرار گرفته است.»

ابراهیم پور فرج اضافه کرد: یکی از نیازهایی که هتل‌ها و مراکز اقامتی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر دارند، استفاده از تجهیزات مناسب است که این تجهیزات زمانی که قرار باشد با پرداخت عوارض همراه شود، قیمت آنها افزایش می‌یابد و ممکن است مالک هتل یا اقامتگاه از این تجهیزات صرف نظر کند. اما وقتی واردات تجهیزات هتلی و صنعت گردشگری از پرداخت عوارض معاف شوند، قیمت تمام شده آنها ارزان‌تر می‌شود و مدیران هتل برای استفاده از این نوع تجهیزات تمایل پیدا می‌کنند.

[caption id="attachment_209237" align="aligncenter" width="600"]ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تورگردانان رئیس جامعه تورگردانان ایران: وقتی واردات تجهیزات هتلی و صنعت گردشگری از پرداخت عوارض معاف شوند، قیمت تمام شده آنها ارزان‌تر می‌شود و مدیران هتل برای استفاده از این نوع تجهیزات تمایل پیدا می‌کنند[/caption]

محمدعلی فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌های استان تهران با اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص معافیت تجهیزات گردشگری از پرداخت عوارض گمرکی گفت: این مصوبه باعث شد تا نگرانی‌های ما برای آینده رفع شود چرا که نگران این موضوع بودیم که اگر برخی از تجهیزات در هتل‌ها و تاسیسات گردشگری نیاز باشد چگونه باید آنها را با قیمت بالا وارد کنیم.

وی افزود: مصوبه امروز هیئت دولت باعث کاهش قیمت واردات تجهیزات گردشگری می‌شود و در واقع یک اقدام ارزشمند برای تامین زیرساخت‌های گردشگری و رونق این صنعت به حساب می‌آید.

محمدعلی فرخ مهر ادامه داد: زمانی که هزینه واردات تجهیزات کاهش یابد به طور حتم هزینه ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نیز کاهش می‌یابد و شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه هتل‌های استان تهران اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در خصوص تجهیزات گردشگری اهمیت دارد، استاندارد بودن آنها و ایمنی تجهیزات است از این رو وقتی بتوانیم بدون افزایش هزینه تجهیزات گردشگری با استاندارد و ایمنی لازم وارد کنیم، یک کمک مهم به صنعت گردشگری است.

[caption id="attachment_209238" align="aligncenter" width="374"]محمدعلی فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌های استان تهران: زمانی که هزینه واردات تجهیزات کاهش یابد به طور حتم هزینه ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نیز کاهش می‌یابد و شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود[/caption]

[related-post id="209170"]
کد خبر 209227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =