روزنامه آساهی شیمبون ژاپن نوشت: در پی بازبینی و اصلاح قانون کنترل مهاجرت و به رسمیت شناختن پناهندگان، اتباع خارجی باید دارای گذرنامه کشوری باشند که در صورت بروز هرگونه مشکل و اخراج آنها از ژاپن، کشورشان این افراد را پذیرفته و تحویل بگیرد.

موارد مشابه بسیاری از عدم پذیرش افراد اخراج شده از ژاپن توسط ایران گزارش شده است. ترکیه نیز اعلام کرده است که در صورت منقضی شدن گذرنامه، بازگشت اتباع خود را نمی پذیرد.

[caption id="attachment_209209" align="aligncenter" width="900"]ژاپن وزارت دادگستری ژاپن از احتمال توقف صدور ویزای جدید کاری برای شهروندان ایران و ترکیه به دلیل آنچه که عدم همکاری در روند اخراج نیروهای کار خارجی از ژاپن اعلام شد خبر داد [/caption]

بر اساس قانون کنترل مهاجرت، اتباع خارجی که به طور غیرقانونی در ژاپن اقامت دارند مجرم شناخته شده و باید این کشور را ترک کنند.

وزارت دادگستری ژاپن تصمیم نهایی در مورد این موضوع را تا پایان ماه مارس (فروردین ماه) اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش ایرنا، آمار و ارقام نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در کشور ژاپن وجود دارد اما نیروی کاری برای اشتغال به آن وجود ندارد، همین موضوع باعث شده است تا دولت ژاپن به فکر جذب نیروی کار خارجی باشد؛ از این رو مجلس ژاپن قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن به صدها هزار خارجی امکان کار در این کشور داده می‌شود.

[related-post id="208660"]
کد خبر 209194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =