چمدان: تاجیکستان یکی از مقاصد پر رونق نوروزی بین ایرانی‌هاست. مراسم نوروز در تاجیکستان چند سالی است که مسافران ایرانی را به خود جذب کرده و تورهای نوروزی تاجیکستان فروش خوبی برای آژانس‌ها دارند.  شرایط هموار و با ثباتی که نوروز 97 نیز ایرانی‌های بسیاری را به تاجیکستان کشید.

نوروز سال 98 اما شرایط متفاوتی دارد، در کنار افزایش قیمت ارز و عوارض خروج از کشور تا این لحظه پرواز مستقیمی برای تاجیکستان وجود ندارد و برگزارکنندگان تور تاجیکستان در بلاتکلیفی هستند.

یکی از برگزارکنندگان تور تاجیکستان در این باره به چمدان می‌گوید: سال گذشته پرواز رفت و برگشت به تاجیکستان با پرواز تاجیک ایر برگزار می‌شد، که امسال این پرواز وجود ندارد. تاکنون نیز تلاش ایرلاین‌های ایرانی برای پرواز مستقیم نتیجه‌ای نداشته است.

این فعال تورهای گردشگری درباره ایجاد پرواز مستقیم بین ایران و تاجیکستان می‌گوید: یک چارتر کننده برای پرواز مستقیم از مشهد به دوشنبه در حال برنامه ریزی بود که اعلام شد این پرواز بین تهران و دوشنبه خواهد بود. اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست و حتی شنیده می‌شود ترکمنستان اجازه عبور پرواز ایرانی از آسمان خود را نمی‌دهد.

افزایش قیمت تورها با توجه به وضعیت پرواز و مشخص نبودن پرواز و قیمت آن، بازار تورهای تاجیکستان برای ایرانی‌ها را سردرگم کرده است. فعال این بازار می‌گوید: سال گذشته پرواز رفت و برگشت با تاجیک ایر از حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان تا حدود دو میلیون و  هشتصد هزار تومان بود. با توجه به نبود پرواز مستقیم، افزایش قیمت بلیت هواپیما، شرایط ارزی و اقتصادی بازار این تور با کاهش روبرو خواهد بود.

 



بررسی چمدان نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها پروازهای غیر مستقیم ترکیش ایر و گلوبال با توقف در باکو برای رسیدن به تاجیکستان وجود دارد که قیمت 5 تا 9 میلیون تومانی هر مسیر آن، هزینه تورهای تاجیکستان را سرسام‌آور خواهد کرد و احتمالا تور تاجیکستان را از بسته‌های سفر نوروزی بسیاری از آژانس‌ها خارج خواهد کرد.
کد خبر 208792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =