چمدان: حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در ارتباط با ورود آژانس‌های گردشگری به سرمایه‌گذاری در صنعت سینما گفت: طبیعی است که بسیاری افراد علاقه‌مند به حوزه سینما باشند. از آنجا که صنعت گردشگری با مشکلات بسیاری روبروست و وضعیت آژانس‌های مسافرتی نامناسب است، ممکن است سرمایه‌گذاران این بخش تصمیم گرفته‌ باشند تا سرمایه‌شان را در بخش دیگری هزینه کنند.

وی در پاسخ به اینکه یکی از تهیه‌کنندگان سینما که بخشی از سرمایه فیلمش از سوی افراد فعال در حوزه گردشگری تامین شده، در مراسم اختتامیه جشنواره فجر از مسولان خواست که همانند صنعت گردشگری به حوزه سینما بودجه اختصاص داده‌ شود، افزود: این که وضعیت بودجه گردشگری را مناسب و سینما را مظلوم نشان دهیم اشتباه است. وضعیت بودجه گردشگری مناسب نیست و ما افزایش بودجه‌ای ندیده‌ایم و حتی زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری بسیار ناقص است. برای نمونه تخت جمشید و پاسارگارد مهم‌ترین ابنیه‌های تاریخی ما هستند اما به تازگی مسیر آنها حتی در فاصله 500 متری در حال جدول کشی و آسفالت است.

[related-post id="206898"]

رفیعی در مورد دفاتر گردشگری همانند شهر آئین (وابسته به بانک شهر)  که وابسته به نهادهای عمومی یا دولتی هستند و به صنعت سینما ورود پیدا کرده‌اند نیز به چمدان گفت: آژانس‌هایی که با رانت و وابستگی و به تبع آن با بودجه کافی آغاز به کار کرده‌اند باید گزارش کاری بدهند که مشخص شود با همه این امکانات آیا آژانس موفقی بوده‌اند؟ این نهادها اصلا در کار خود موفق بوده‌اند که آژانس زده‌اند و آیا اصلا آژانس آنها موفق بوده که حالا به صنعت دیگری هم ورود پیدا کرده‌اند؟ یک بانک به چه حقی با پول مردم آژانس مسافرتی تاسیس کرده‌ است؟

مدیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اظهار کرد: آژانس مسافرتی کار بانک، سازمان صدا و سیما، نهادهای دولتی و هواپیمایی نیست که به آنها ورود پیدا کرده‌اند، این کار جفا در حق بخش خصوصی و صنعت گردشگری است.

او افزود: گلایه ما در این مورد به دوستان سازمان هواپیمایی و سازمان میراث فرهنگی است که به این موارد مجوز می‌دهند در حالی که بر اساس فرموده مقام معظم رهبری باید نسبت به واگذاری این حوزه به بخش خصوصی واقعی اقدام کنند و نهادهای دولتی تنها نقش نظارتی داشته‌ باشند.
کد خبر 208586

برچسب‌ها