۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
سفر به خودی خود تجربه‌های زیادی برای ما به ارمغان می‌آورد که برای زندگی شخصی و حتی سفرهای بعدی مناسب است. آشنایی با زمان مناسب برای سفر، شناخت لوازم ضروری، داشتن بیمه مسافرتی، مراقبت از لوازم شخصی، رزرو به‌ موقع اقامتگاه و انتخاب وسیله نقلیه از بهترین تجربه‌های است که بعد از انجام سفرهای متعدد به‌دست می‌آوریم. هر سفر تجربیات خاص خودش را دارد و بستگی به این دارد که سفر شما برای چه هدفی و به‌صورتی انجام می‌گیرد. اگر به تنهایی سفر می‌کنید دنیایی از تجربیات در انتظار شماست. اگر به‌صورت خانوادگی و گروهی به سفر می‌روید نحوه مدیریت و برنامه ریزی سفر را به خوبی یاد می‌گیرید. اگر قرار است برای ماه عسل به سفر بروید خاطراتی فراموش نشدنی را پیش روی خود دارید که تا سالیان سال با خوشی از آن یاد خواهید کرد. اگر سفر شما کاری است در زمینه شغلی و تفریحی تجربیات خوبی به دست خواهید آورد.

سبک سفر کنید

شاید بخواهید کوله بار سنگینی از وسایل را در طول سفر همراه خود ببرید اما به یاد داشته باشید این کار عواقب ناخوشایندی نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها هدر رفتن وقت برای مرتب کردن این وسایل است. شما می‌توانید با وسایلی مختصر و مفید سفر خود را آغاز کنید و اگر به وسیله خاصی نیاز پیدا کردید از همان شهر آن را تهیه کنید. برخی از شهرها به سبب نزدیک بودن به مناطق آزاد تجاری بازارهای شناخته شده‌ای دارند که اجناس آن‌ها به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌اند. به‌عنوان مثال شما با اجاره ویلا در کیش هم از جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر این جزیره مرجانی دیدن می‌کنید و هم می‌توانید با گشت‌و‌گذار در بازارهای معروف آن وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اتاقک

سفری خوش طعم با غذاهای محلی

یکی از بهترین بخش‌های سفر تهیه و میل کردن غذا به‌صورت دورهمی و یا تنهایی است خصوصا اگر علاقه مند به غذاهای محلی باشید و بخواهید طعم جدیدی را تست کنید که مختص به همان شهری است که به آن‌جا سفر کرده‌اید. برخی از غذاهای محلی به‌قدری لذیذ و خوشمزه‌اند که در دیگر شهرها نیز شهرت خوبی دارند. به‌عنوان مثال حتما تا به حال نام بریانی، خورشت ماست و قیمه ریزه نخودچی را خیلی شنیده‌اید اما اکنون وقت آن رسیده است که بعد از ساکن شدن در یک هتل سنتی در اصفهان علاوه‌بر گردشگری به رستواران‌های معروف این شهر سر بزنید و یک شکم‌گردی خوشمزه را تجربه کنید.

به شهرهای بروید که تا به حال ندیده‌اید

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا سفری جذاب و به‌یاد‌ماندنی داشته باشید سفر به شهری است که تا به حال نرفته‌اید و خیلی با آن‌جا آشنایی ندارید. به محض ورود به شهر مورد نظرتان با حال‌و‌هوایی متفاوت از دیگر شهرهایی که رفته‌اید رو‌به‌رو می‌شوید و تجربه‌های خوشایندی از مهمان‌نوازی و آداب و رسوم آن شهر به‌دست خواهید آورد. به عنوان مثال اگر تا به حال به شهرهای غربی ایران سفر نکرده‌اید شهر سنندج یکی از شهرهایی است که تاریخ و تمدنی کهن دارد و شما می‌توانید بعد از ساکن شدن در یک سوئیت اجاره‌ ای در سنندج با دنیایی از جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی این شهر آشنا شوید و تجربیات بی‌نظیری را به‌دست آورید.
کد خبر 208532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =