تصویب قیمت بلیت موزه جلال و سیمین | تخفیف 50 درصدی برای دانشجویان و خبرنگاران

چمدان: حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره مبلغ ورودی این موزه گفت: بر اساس لایحه شهرداری، مبلغ ورودی ایرانیان ۳ هزار تومان و مبلغ ورودی برای گردشگران خارجی ۱۰ هزار تومان خواهد بود. این هزینه برای برخی از اقشار از جمله خبرنگاران، دانشجویان و دانش‌آموزان یک هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته‌ شده است.

احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: در تهران موزه‌های متعدد از جمله موزه شریعت رضوی، موزه خط و خوشنویسی، موزه شهید بهشتی، موزه شهید مطهری و سایر موزه‌ها راداریم که مردم به‌ طور رایگان از آن استفاده می‌کنند.

وی در مخالفت با پولی شدن موزه خانه موزه سیمین و جلال گفت: این موزه سالانه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و پولی کردن آن سالانه تنها ۱۰ میلیون تومان درآمد ایجاد می‌کند که درآمد ناچیزی است.

وی با بیان اینکه موزه‌های تهران خوابیده و رها هستند اظهار داشت: باید تلاش کنیم مردم از این امکانات در شهر تهران استفاده کنند.

سید محمود میرلوحی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با پولی شدن خانه موزه سیمین و جلال گفت: تعداد قابل‌توجهی موزه در تهران داریم که اگر برای اداره آن تدبیر نکنیم به‌ زودی مجبور می‌شویم از کیفیت کار آنان بکاهیم.

وی بابیان اینکه یک‌خانه معمولی هم سالیانه نیازمند تعمیرات است، بیان کرد: ساختمان موزه‌ها استهلاک دارند که باید برای تعمیر و رفع این استهلاک هزینه کنیم.

میرلوحی گفت: بهتر است این موزه‌ها را به بخش خصوصی تحویل دهیم و با درآمد حاصله، هزینه‌های استهلاک و تعمیر ساختمان را جبران کنیم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این لایحه باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که یک‌سوم هزینه‌ها از محل درآمد تأمین و یک‌سوم دیگر را نیز شهرداری تأمین کند.

همچنین در جریان بررسی این طرح  ناهید خداکرمی گفت: با توجه به اهمیت گسترش فضای گفت‌وگو و بازخوانی آثار فاخر ادبی مربوط به این دو نویسنده و لزوم آشنایی نسل جوان با شیوه زندگی این دو نفر، پیشنهاد می‌شود برگزاری جلسات دانشجویی و دانش‌آموزی و تحلیل آثار جلال و سیمین در محل موزه، به شرطی که حداقل ۴ هفته پیش از برگزاری درخواست کتبی به مدیریت موزه ارسال شود رایگان شود.

وی ادامه داد: بهانه این کار، موردتوجه قرار گرفتن پاتوق‌های ادبی و گسترش آن‌هاست.

این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید و قیمت بیلت 3 هزار تومانی برای ورودی موزه سیمین و جلال تصویب شد.

به گزارش چمدان، خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور در محله دزاشیب تهران مدتی پیش توسط شهرداری تهران خریداری و از ابتدای امسال تبدیل به خانه موزه سیمین و جلال شده است.
کد خبر 208116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =