هرگونه صعود به کوه دنا غیرمجاز است | صعود در اولین سالگرد سقوط هواپیمای تهران - یاسوج منتفی شد

چمدان: دبیر هیات کوهنوردی شهرستان دنا هشدار داد: دست کم تا 72 ساعت پس از پایان بارش برف به دلیل خطر بالا و احتمال ریزش بهمن، امکان صعود به هیچ کدام از قله‌های دنا وجود ندارد.

نبی الله ضیائی تاکید کرد: بارش برف در دنا و در اطراف 2 جان پناه کوه دنا دست کم در 7 سال گذشته بی‌سابقه بوده آنچنان که ارتفاع برف بالای جان پناه فلزی تا سه متر می‌رسد و تشخیص محل جان پناه نیز دشوار شده است.

وی ادامه داد: جان پناه دو طبقه بتنی نیز زیر برف مدفون است و تنها یکی از اضلاع آن از برف بیرون بود که با بارش‌های دو سه روز اخیر که همچنان هم ادامه دارد به طور کامل زیر برف مدفون خواهد شد.

ضیائی هشدار داد برخی کو هنوردان بر اساس تجربه سال‌های گذشته ممکن است به امید ورود به جان پناه بتنی از طریق پنجره طبقه دوم اقدام به صعود کنند که با توجه به برف، بوران و طوفان در صورت بازگشایی پنجره، احتمال گرفتار شدن در جان پناه وجود دارد.

وی از کوهنوردان خواست که تا اطلاع بعدی از صعود پرهیز کنند اما اگر تمایل به صعود در این شرایط سخت داشتند با هیات کوهنوردی شهرستان دنا هماهنگی لازم را داشته باشند.

دبیر هیات کوهنوردی دنا به ایرنا گفت: برای روزهای آینده و برای یادبود یکمین سالگرد جان باختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج قرار بود صعودی زمستانه انجام شود که با توجه به شرایط جوی نامساعد دست کم تا یک هفته آینده هرگونه صعود غیر ممکن است.

ضیائی گفت: صخره محل برخورد هواپیمای ATR ، محل فرود بالگردهای امدادی و قسمت‌هایی که سال گذشته امدادگران اقدام به برپایی کمپ کرده بودند امسال به صورت کامل زیر برف مدفون شده است.
کد خبر 207979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =