چمدان: راشاتودی در ادامه نوشت: این هواپیمای نروژی به دلیل تحریم‌های یک جانبه آمریکا نمی‌تواند قطعات یدکی مورد نیاز خود را تامین کرده و به کشورش بازگردد.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی ایر شاتل نروژ که بین اسلو و دوبی پرواز می‌کرد 23 آذرماه 97 به دلیل نقص فنی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد. این هواپیما در امنیت کامل فرود آمد و مسافرانش روز بعد با پرواز جایگزین شیراز را ترک کردند اما خود هواپیما دو ماه است که به دلیل نبود قطعات یدکی در ایران زمین گیر شده است. بر اساس تحریم‌های آمریکا، واردات فناوری‌هایی که بیش از 10 درصد آن‌ها ساخت آمریکا باشد به ایران ممنوع است.

اگرچه این امکان وجود دارد که هواپیمایی شاتل نروژ بتواند برای واردات قطعات یدکی موردنیاز از وزارت خزانه‌داری آمریکای معافیت تحریمی دریافت کند اما به گفته یکی از وکلای فعال در حوزه مسائل مربوط به تحریم، این امر چندان محتمل نیست.

[related-post id="201107"]

هواپیمای نروژی
[related-post id="199893"]

ایرنا به نقل از راشاتودی نوشته است: تحریم‌های آمریکا که هدف از آنها بازداشتن ایران از به روز شدن و ارتباط با اقتصاد جهانی است، در این مورد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اگر ایران بخواهد می‌تواند این بوئینگ 737 را که احتمالا پر از فناوری‌های تحریم شده است، ضبط کند.

[related-post id="199775"]
کد خبر 207658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =