چمدان: دکتر محمد طیبی رهنی گفت: حوزه جدید بحث‌های صنعت هوایی است که به استناد سند راهبردی پژوهشگاه، هواپیماهای سبک یا هوانوردی عمومی/general aviation را شامل می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: منظور از این هواپیماها، هواپیماهایی است که ظرفیت حمل 2 تا 19 نفر را دارد. با بررسی‌هایی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که یک هواپیمای 8 نفره شاید بهترین شروع برای کار ما باشد زیرا هواپیماهایی با ظرفیت تا 8 نفر را در مراکز مختلف داخل کشور کار کرده‌اند، هر چند شاید هنوز عملیاتی نشده باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین هدف ما طراحی و ساخت یک هواپیمای هشت نفره، پیستونی، بدنه فلزی و چرخ ثابت است.

دکتر طیبی در مورد موارد استفاده این هواپیماها گفت: مثلا برای مسافتی بین بیرجند تا فردوس در استان خراسان جنوبی (حدود 200 کیلومتر) که امکان مسافرت با هواپیما نیست و باید با خودرو در مسیرهای دشوار آن را طی کرد، این هواپیماها قابل استفاده و مناسب هستند، همچنین در سوانح و کمک رسانی‌ها بسیار کاربرد دارند.

وی با اشاره به رایزنی‌ها با مسئولان شهر فردوس برای حمایت مالی از این پروژه به ایرنا گفت: بررسی اولیه ما این است که اگر شرایط مهیا باشد تا 5 سال بعد به نتیجه می رسد، فعلا در مرحله اولیه طراحی هستیم و مرحله صفر تکمیل شده و وارد مرحله اول شده‌ایم. همچنین تفاهم نامه‌ای با مسئولان شهر فردوس داریم که حاضر شده‌اند از نظر مالی پروژه را حمایت کنند، حتی فرودگاه کوچکی در این شهر دارند که استفاده از هواپیما را برای این فاصله راحت‌تر می‌کند.
کد خبر 207282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =