ایران به رکورد 7 میلیون گردشگر خارجی می‌رسد | گردشگری پدیده نوظهور اقتصاد ایران خواهد بود

چمدان: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران امروز در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. این مراسم به دلیل تاخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک ساعت دیرتر از زمان اعلامی به مهمانان داخلی و خارجی آغاز شد.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در این افتتاحیه با عذرخواهی به دلیل تاخیر یک‌ ساعته خود گفت: تعداد گردشگران بین المللی از ۲۵ میلیون نفر در سال ۱۹۵۰ به یک میلیارد و  ۲۳۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ رسید. در سال ۲۰۱۷ شمار گردشگران به یک میلیارد و 323 میلیون نفر و در سال 2018 با رشد 6 درصدی به رقم یک میلیارد و 400 میلیون نفر رسید که فراتر از پیش بینی‌های قبلی بود. گردشگری در حال حاضر در جایگاه سوم اقتصاد جهان قرار دارد و پیش بینی می‌شود در 10 سال آینده رقم گردشگری در دنیا به 2 میلیارد گردشگر برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به نقش اقتصادی گردشگری گفت: رشد ۶ درصدی گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ در حالی به ثبت رسیده است که اقتصاد جهانی در این سال حدود 3.7 درصد رشد داشته است. در سال 2017 صنعت توریسم 10 درصد تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داد و 292 میلیون شغل ایجاد کرد که این میزان یک دهم کل اشتغال جهانی است.

او با اشاره به نقش گردشگری در اقتصاد ایران نیز گفت: اقتصاد ایران هم نیازمند یک پدیده نوظهور است. ما نیاز داریم یک اقتصاد جدید به کشور اضافه شود و بدون شک این اقتصاد جدید با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور، گردشگری خواهد بود. آینده گردشگری کشور بسیار امیدوارکننده است، حجم مراجعه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش نشان دهنده این واقعیت است که آنها هم این بخش را پرفروغ می‌بینند. گردشگری به رغم مشکلات موجود روند رو به رشد داشته است، در9  ماه اول امسال شاهد ورود 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم و امیدواریم تا پایان سال به 7 مییلون گردشگر برسیم.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری گفت: دوازدهمین نمایشگاه گردشگری با رویکرد ساماندهی گردشگری داخلی و توزیع سفر برگزار می‌شود. امسال تلاش شده با مشارکت حداکثری استان‌ها همراه با تمام عوامل دولتی و خصوصی سفر، نمایشگاه با تاکید بر سفرهای داخلی برگزار شود. همچنین هدف دوم این بوده که نمایشگاه از حالت صرف بازدید به محلی برای گفتگو و تعامل بخش‌های مختلف گردشگری تبدیل شود.

او با اشاره آمار شرکت کننده‌های نمایشگاه گفت: امسال 660 شرکت داخلی و 57 شرکت خارجی از 12 کشور در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و 100 رویداد جنبی نیز برای نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش چمدان، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 بهمن ماه تا 26 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر 207006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =