چمدان: پاکستان یکی از کشورهایی است که به‌دلیل ناامنی شهرت جهانی دارد اما حتی این کشور هم همانند همسایگانش چین و هند رویای توسعه گردشگری را در سر می‌پرواند. از این‌ رو، در روزهای گذشته ده‌ها ورزشکار بین‌المللی و گردشگران خارجی به شمال این کشور وارد شدند تا در رقابت بین‌المللی ویژه اسکی در دامنه‌های سفید منطقه کوهستانی کی 2 شرکت کنند.

این مسابقات به‌ دلیل نگرانی‌هایی که برای حفظ امنیت این گردشگران و ورزشکاران وجود دارد، زیر نگاه ده‌ها سرباز مسلح برگزار شد.

هرچند ارتفاعات پاکستانی که در شمار تماشایی‌ترین و زیباترین مناظر کوهستانی جهان قرار دارد به‌دلیل بی‌ثباتی کشور و کمبود زیرساخت‌های لازم، درحال حاضر از گردونه ورزش‌های زمستانی بیرون است اما در منطقه «وادی نلتر» واقع در رشته کوه قراقورم از سال 2015 پیست‌های اسکی راه‌اندازی و تلاش‌هایی برای جذب گردشگران و ورزشکاران بین‌المللی آغاز شده است و از آن‌سال «رقابت بین‌المللی جام اسکی قراقوروم» برگزار می‌شود.

قراقروم رشته‌کوهی در شمال شرق پاکستان، شمال هند، غرب هیمالیای نپال است و قله کی۲ با ارتفاع 8 هزار و 611 متر در مرز میان پاکستان و چین در آن قرار دارد.

امسال این پیست‌ نسبت به سال 2015 بسیار بهتر و ایستگاه جدیدی هم به آن اضافه شده است و در این دوره از رقابت‌های بین‌المللی اسکی پاکستان، 30 ورزشکار خارجی در ارتفاع 800 متری به رقابت با هم پرداختند.

اسکی‌بازی از اکراین که در این رقابت‌ شرکت کرده است به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «هنوز چیزهای زیادی است که پاکستان باید یاد بگیرد اما هرسال درحال بهتر شدن است. تاکنون از پاکستان به‌عنوان کشوری خطرناک یاد می‌شد اما اکنون می‌دانم که مردم اینجا بسیار مهربان هستند و تلاش می‌کنند کاری کنند که ما احساس کنیم در خانه خودمان هستیم.»































[related-post id="205982"]
کد خبر 206950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =