چمدان: همزمانی تعطیلات پایان هفته با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و 22 بهمن، حجم زیادی از مسافران را برای مسافرت زمستانه به استان همیشه سبز مازندران کشاند و با توجه به اینکه از فردا 23 بهمن ماه آغاز روز کاری بعد از تعطیلات است، جاده‌های مازندران در مسیر بازگشت به پایتخت و مرکز کشور با ترافیک سنگین مواجه شده است.

ایرنا گزارش کرده است: در جاده‌های هراز و کندوان مسافران با ترافیک سنگین و بارش باران و مه غلیظ در برخی مسیرها رو به رو شدند و ترافیک در برخی مسیرهای این دو جاده به چندین لاین کشیده شده است و باران نیز از حرکت خودروها که اکثرا پلاک استان تهران هستند، کاسته است.

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: هم اکنون در مسیر رفت جاده هراز و همچنین در جاده کندوان از چالوس به سمت کرج در برخی مسیرها ترافیک سنگین است و تردد خودرو ها با کندی انجام می‌شود.

سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران از ظهر امروز افزود: در حال حاضر در محور هراز حد فاصل پارک جنگلی تا سه راهی چلاو، پلیس راه بائیجان تا گزنک، سه راهی لاسم تا امام زاده هاشم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ترافیک سنگین و در باقی مسیر پر حجم است.

وی ادامه داد: محور کندوان هم در محدوده ورودی به جاده کندوان در شهر چالوس، شهر مرزن آباد تا هزار چم، بیلقان تا آدران، تونل تا پل زنگوله و محدوده ساحلی تا تونل ترافیک خودروها پرحجم و همچنین به صورت نقطه‌ای سنگین است و مه غلیظ نیز در طول مسیر جریان دارد.

سرهنگ قدمی از وجود ترافیک پرحجم در بخشی از محور فیروزکوه هم خبر داد و گفت: ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر زیرآب و محدوده کارسالار به صورت پرحجم ولی روان جریان دارد.

فرمانده پلیس راه مازندران وضعیت ترافیکی محور کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و گفت: در این محور تردد خودرو ها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است.

[related-post id="206742"]

توصیه به مسافران

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به پیش بینی بارش‌های شدید تا صبح چهارشنبه گفت : به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش میدان دید، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری کنند.

قدمی همچنین با اشاره به آغاز موج بارش باران و برف در ارتفاعات محورهای استان به رانندگان هشدار داد تا از رانندگی پر خطر، سبقت و سرعت غیرمجاز و همچنین عدم رعایت فاصله قانونی پرهیز کنند.

وی همچنین افزود: به علت ترافیک سنگین و مه غلیظ در جاده‌های مازندران، احتمال خواب آلودگی افزایش یافته که هشیاری بیشتر رانندگان و دیگر سرنشینان را می‌طلبد.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده‌ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی با سبقت‌های غیر مجاز در هوای بارانی را به شدت خطرناک اعلام کرد و گفت: رانندگان در این مواقع از سرعت خود کاسته و صبوری را پیشه کنند تا هم امنیت خود و هم امنیت دیگران را تضمین کنند.

سرهنگ قدمی از رانندگان خواست تا در همه حال به ویژه هنگام مواجه شدن با ترافیک سنگین با آرامش رانندگی کنند.

وی همچنین هشدار داد که رانندگانی که به دلیل رانندگی پر خطر از سوی پلیس راه متوقف شوند، تا 72 ساعت خودروی آنها توقیف خواهد شد.

[related-post id="206743"]
کد خبر 206746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =