چمدان: بر اساس انتشار دو مرحله درج آگهی 100 درصد سهام هواپیمایی کارون از طریق مزایده واگذار می‌شود. مطابق این اگهی متقاضیان تا 30 بهمن امسال برای ارسال پیشنهادات خود را به شرکت سرمایه گذاری "ا" تحویل دهند.

بر اساس یکی از شرایط این مزایده پاکات شرکت در مزایده اول اسفند 97 بدون حضور شرکت کنندگان در مزایده در محل شرکت سرمایه‌گذاری "ا" بازگشایی خواهد شد.

این شرکت اعلام کرده در رد یا قبول هر یک از پیشنهادات واصله مختار است و شرکت کنندگان در مزایده با آگاهی این شرایط را پذیرفته شرکت در مزایده هیچ‌گونه حقی را برای آنان ایجاد نمی‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه گفت: حدود دو سال پیش بحث واگذاری هواپیمایی کارون مطرح و آگهی آن نیز مطرح شد اما مشتری مناسبی برای آن پیدا نشد.

مقصود اسعدی‌سامانی با تاکید بر این‌که در پروسه واگذاری شرکت هواپیمایی کارون اهلیت قطعا یکی از شرایط واگذاری است، یادآور شد: این ایرلاین به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت واگذار شده که منابع مالی مناسبی در اختیار ندارند که به این شرکت تزریق کنند.

وی با تاکید بر این‌که کارون باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شود تا بتواند شرایط جدیدی را برای کسب و کار آن رقم بزند، بیان کرد: یک نمونه موفق در واگذاری ایرلاین‌ها،‌ ایران ایرتور بود که به بخش خصوصی واقعی واگذار شد و این مسئله باعث ایجاد شرایط بهتری برای این شرکت شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که هواپیمایی کارون 4 فروند هواپیمای فوکر 100، 4 فروند هواپیمای فوکر 50 و یک فروند هواپیمای 737 در اختیار دارد به تسنیم گفت: همه این هواپیماها فعال نیستند و برخی از هواپیماها از جمله فوکرها به دلیل نبود قطعه زمینگیر هستند.

اسعدی سامانی در خصوص بازگشایی پاکات پیشنهادات متقاضیان بدون حضور آنها نیز افزود:‌ با توجه به این‌که معمولا خصوصی سازی این کار (واگذاری) را انجام می‌دهد باید دستگاه‌های نظارتی در جلسه حضور داشته باشند.
کد خبر 206684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =