چمدان: این کارگاه با حضور تعدادی از استادان معماری و شهرسازی کشور برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

«یوکا یوکیلیتو» استاد مشاور مدیرکل و نماینده مرکز بین‌المللی مطالعه، حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی (ایکروم- ICCROM)، «ماریانا کوریا» رئیس کمیته علمی جهانی میراث معماری خشتی در شورای بین‌ المللی ابنیه و محوطه‌ها (ایکوموس- ICOMOS) و «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مدرسان این کارگاه هستند.

ایکروم نهادی است که باهدف حفاظت از میراث فرهنگی جهان از طریق آموزش، اطلاع‌رسانی، پژوهش، همکاری و برنامه‌های حمایتی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت و ظرافت میراث فرهنگی تأسیس‌شده است.

ایکوموس، تشکل غیردولتی و مهمترین مرجع بین‌المللی است که درزمینهٔ حفاظت از بناها و محوطه‌های تاریخی به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کند.

کارگاه یادشده به همت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد تشکیل شد و تا 27 بهمن‌ماه جاری ادامه دارد.

سکونت‌گاه‌های استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و یزد به‌عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است که 200 هکتار عرصه آن در 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در کراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
کد خبر 206682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =