آیت‌الله علوی بروجردی: تمدن ایران غنی است| تمدن ایران به قبل از اسلام هم باز می‌گردد

چمدان: علی اصغر مونسان در نشست با آیت الله علوی بروجردی، با حضور بهرام سرمست استاندار قم و معاونان و تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی،گزارشی از فعالیت های سازمان متبوع خود ارائه داد و آیت الله علوی بروجردی نیز در این نشست رهنمودهایی را برای رونق گردشگری، حمایت از صنایع دستی و صیانت هرچه بهتر از میراث فرهنگی ارائه کرد.

آیت الله علوی بروجردی در این نشست با اشاره به سابقه تمدنی ایران بزرگ گفت: تمدن ایران یک تمدن غنی است. تمدن ایران به قبل از اسلام نیز باز می گردد و این تمدن غنی با سایر کشورها از جمله عربستان تفاوت دارد.

او افزود: میراث عظیمی داریم، نسخه های خطی بسیار خوبی داریم، آثار تاریخی ارزشمندی در کشور وجود دارد و آثار اسلامی بسیار گرانبهایی نیز داریم که همه این ها می تواند به معرفی هرچه بهتر ایران کمک کند و تمدن کهن ایران را به نمایش بگذارد.

او خطاب به مونسان گفت: شما رسالت خطیری دارید اول این که شما باید فرهنگ سازی کنید تا آسیب به آثار و بناهای تاریخی کاهش یابد چرا که این آثار می تواند باعث افزایش جذب گردشگر شود و از طرفی نیز باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که این آثار بتواند به جذب گردشگر بیشتر به کشور کمک کند که علاوه بر درآمد زایی می تواند به تبادل فرهنگی و تعاملات و ارتباطات فرهنگی در کشور کمک کند.

آیت الله علوی بروجردی در ادامه با اشاره به وجود مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد یکی از ظرفیت های مهم در کشور است که باید از این مناطق برای رونق گردشگری استفاده کرد.

این استاد حوزه در ادامه گفت: باید بتوانیم از سرمایه گذاران حمایت کنیم و این سرمایه ها در کشور خودمان به کار گرفته شود.

او در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی ایران یک میراث غنی، تاریخی و ریشه دار است که نمونه آن در دنیا کم نظیر است و در این میان رسالت بزرگی بر عهده شما در سازمان میراث فرهنگی است و باید ضمن حفظ این آثار گران بها و صیانت از آن ها برای معرفی هرچه بهتر این آثار تاریخی و تمدنی کوشش کنید.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های حوزه میراث فرهنگی، صنیع دستی و گردشگری گفت: یکی از ظرفیت های موجود در کشور صنایع دستی است که بیشترین شاغلان این حوزه را بانوان تشکیل می دهند.

او افزود: حدود دو میلیون نفر در حوزه صنایع دستی رزق حلال کسب می کنند، سال گذشته 520 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم و در همین ارتباط طرح تجاری سازی را به طور جدی دنبال می کنیم. فروش فله ای صنایع دستی را محدود کرده ایم و در طراحی صنایع دستی از طرح های جدید استفاده کرده ایم که بتواند به مارکتینگ و فروش این محصلات کمک کند.

مونسان افزود: یکی از دستگاه هایی که علی رغم بودجه اندک در حوزه اشتغال نقش ایفا می کند سازمان میراث فرهنگی است. در حال حاضر اماکن تاریخی که امکانش وجود داشته باشد به بخش خصوصی واگذار می شود و تبدیل به واحدهای اقامتی و هتل های زیبا شده است.

او ادامه داد: در حوزه اقامتگاه های بومگردی نیز اتفاقات بسیار خوبی در کشور رخ داده است که به رونق گردشگری در مناطق روستایی کمک کرده و در حوزه اجتماعی اثرگذاری داشته و باعث شده است تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

مونسان ادامه داد: اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد باید بتوانیم اقتصاد جدیدی به نام گردشگری در کشور ایجاد کنیم. گردشگرانی که به ایران سفر می کنند بعد از حضور در ایران به سفیر فرهنگی ایران تبدیل می‌شوند و در صفحات مجازی خود ایران را به عنوان کشوری امن معرفی می‌کنند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اشراف کامل آیت الله علوی بروجردی به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: اشراف بسیار خوب جنابعالی به این سه حوزه باعث دلگرمی ما است و خرسندیم که علمای طراز اول کشور مانند جنابعالی به حوزه ماموریت های این سازمان واقف هستند و از این سه حوزه حمایت می کنند.

معاون رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: امید داریم با تلاش های دولت و حمایت های علمای بزرگوار و دعای خیر شما بتوانیم مسائل مرتبط با حوزه ماموریت های سه گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به خوبی به پیش ببریم.
کد خبر 206594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =