چمدان: نوروز مهمترین فرصت برای سفر داخلی است اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که این ایام شلوغ‌ترین زمان سفر هم به شمار می‌آید. اگر اهل گردشگری در داخل کشور باشید و تصمیم ندارید که با خودروی شخصی به سفر برید، باید از مدت‌ها قبل به فکر اقامت و رفت و آمد خود باشید. بسیاری از زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها و اقامتگاه‌ها یا قطار و هواپیما، پیش از شروع نوروز امکان رزرو دارند و می‌توان از قبل با یک برنامه‌ریزی منظم برای سفر مانع از ایجاد مشکل شد.

قطار 

قطار یکی از مهمترین وسیله‌ها برای سفر نوروزی است اما باید بدانید 50 درصد بلیت‌های قطار از هفته گذشته برای فروش گذاشته شده است. برای سفرهای ریلی به مقاصد پر مسافر مانند جنوب یا مشهد، باید زود اقدام به خرید بلیت کرد تا سختی نایاب شدن بلیت یا پیدا نشدن زمان مناسب رفت و برگشت پیش نیاید. پس اگر مسافر قطار هستید و نوروز به سفر می‌روید از همین حالا باید به فکر خرید بلیت قطار باشید. امسال قیمت‌های بلیت قطار افزایش نداشته و قرار است سه مسیر هیجان انگیز هم به مقاصد ریل‌های راه آهن اضافه شود. رشت، همدان و کرمانشاه سه شهری است که قرار است مسیر ریلی آنها در نوروز فعال شود اما هنوز خبری از فروش بلیت این سه مسیر نیست.

[related-post id="205800"]

هواپیما

بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی حسابی گران شده اما همچنان گزینه مناسبی برای سفر نوروزی است. تجربه ثابت کرده که هیچ اهرمی برای مدیریت قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و بحث‌های حذف چارتری، برقراری چارتری و غیره همه بی‌نتیجه است. اما اگر شما به دنبال طی کردن سریع مسیرها و برنامه ریزی دقیق برای سفر هستید، هواپیما گزینه مناسبی است. بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف از امروز قابل خرید است، هر چند مشخص نیست با این وضعیت قیمت‌ها امسال می‌شود روی بلیت‌های لحظه آخری نیز حساب کرد یا نه. با این وجود برای برنامه ریزی بهتر می‌توانید بلیت نوروزی هواپیماها را خریداری کنید.

[related-post id="206897"]

اتوبوس 

اتوبوس، محبوب اهل سفر، ارزان، کم دردسر و بدون توقف و تاخیر است. بلیت اتوبوس بین شهری نیز از اسفند ماه پیش فروش می‌شود، اما اتوبوس گزینه‌ای است که می‌توانید روی سفرهای ناگهانی بیشتر روی آن حساب کنید. فارغ از تحمل مسافت‌های طولانی در اتوبوس، این گزینه یکی از بهترین گزینه‌های سفر نوروزی است، به شرطی که در ترافیک جاده‌ها نمانید. برای اینکه خیالتان از پیدا کردن ارزان‌ و به موقع بلیت اتوبوس راحت باشد، پیش خرید بهترین گزینه است.

راه سفر بسیار است...

اهالی سفر اما خود را محدود به گزینه‌های بالا نمی‌کنند، اگر برنامه‌ای ریخته شد یا سفری ناگهانی پیش آمد، همیشه امکان سفر وجود دارد. با ترکیب وسائل نقیله، دور کردن مسیر یا حتی تجربه جاهای جدیدتر می‌توان سفر را آغاز کرد. در مجموعه فوت و فن‌های سفر در چمدان بیشتر از سفر و آدابش خواهیم گفت.
کد خبر 206322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =