چمدان: دوازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران با رسیدن به روزهای آخر سال دوباره برپا می‌شود تا یک ماه مانده به پیک سفرهای نوروزی، مخاطبان را با گزینه‌های مختلف گردشگری آشنا کند. نشست خبری دوازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری صبح امروز در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

ولی تیموری معاون گردشگری در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه گردشگری گفت: نمایشگاه برای صنعت گردشگری محلی برای معرفی جاذبه، ظرفیت و زمینه‌های کشور در گردشگری است. این معرفی گاهی بعد تخصصی می‌گیرد و گاهی به معرفی دستاوردهای حوزه گردشگری اختصاص می‌یابد اما مهم‌ترین کارکرد نمایشگاه در عرصه بین المللی، ایجاد فرصت تعامل برای فعالان حوزه گردشگری است. حرفه‌ای‌های این صنعت به بهانه نمایشگاه دور هم جمع می‌شوند و فرصت گفتگو و تعامل کاری شکل می‌گیرد. این فضا کمتر اتفاق می‌افتد و تلاش می‌کنیم در نمایشگاه این فضا را ایجاد کنیم.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اولویت توزیع سفر گفت: توسعه گردشگری داخلی جزء اولویت‌هاست و نمایشگاه با توجه به فاصله خوبی که با پیک سفرهای داخلی دارد، فرصت مناسبی است. غرفه‌های امسال با هدف توزیع سفر چیدمان متفاوتی دارد. هدف این است که بازدیدکنندگان بتوانند به یک بسته سفر برسند. برای همین هدف امسال اجزای سفر در کنار هم قرار گرفته‌اند. در یک فضای متعلق به استان همه خدمات گردشگری از اسکان، حمل و نقل، پذیرایی و غیره در کنار هم قرار گرفته‌اند تا سفرها به سمت سفرهای پکیچی و گروهی برود.

فضا کم بود ؛ تقاضا بسیار

فرهاد امینیان مجری دوازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری نیز در این نشست با ارائه وضعیت آماری نمایشگاه گفت: امسال استقبال خوبی از نمایشگاه شده اما به دلیل برگزاری همزمان نمایشگاه‌های دیگر امکان اختصاص فضای بیشتر نداشتیم. امسال 660 شرکت ایرانی در نمایشگاه حاضر هستند که به نسبت پارسال 61 درصد رشد داشته و 57 شرکت نیز از 12 کشور خارجی در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

او با اعلام مساحت اختصاص داده شده به غرفه‌ها گفت: به طور کلی 42 هزار متر مربع فضای داخلی و 2 هزار متر مربع فضای باز به نمایشگاه اختصاص داده شده است که در این بین 23 هزار مترمربع فضای مفید غرفه‌های داخلی و 955 مترمربع فضای مفید غرفه‌های خارجی است. امسال قیمت هر مترمربع غرفه برای شرکت‌های داحلی 120 هزار تومان و برای شرکت‌های خارجی 205 یورو بوده است. همچنین قیمت ورودی نمایشگاه براساس قانون نمایشگاه بین الملی برای هر نفر 2 هزار تومان است.

امینیان افزود: به خاطر اختلاف ارزی و ریالی بسیاری از شرکت‌های خارجی با مشارکت نماینده‌های داخلی یا شرکت‌های داخلی در نمایشگاه حضور دارند. با این وجود کشورهای ترکیه، تایلند، افغانستان، مالزی، ایتالیا، پاکستان، سنگاپور، اندونزی، آلمان، هندوستان، ویتنام و کامبوج در نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

فائزه بهزادنژاد سرپرست امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی نیز در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دعوت از کشورهای خارجی گفت: اطلاع رسانی در مورد شرایط حضور در نمایشگاه به کشورهای هدف انجام شد و برای نمایندگی‌های سازمان‌های بین المللی در تهران نیز اطلاعات مورد نیاز ارسال شد. در حال حاضر در حال هماهنگی برای پذیرایی از هیات‌های خارجی هستیم. حضور وزیر گردشگری عراق و هیاتی از افغانستان به همراه کمیته فنی همکاری‌های گردشگری ایران و افغانستان در این نمایشگاه را خواهیم داشت.


به گزارش چمدان، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از 23 تا 26 بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر 206205

برچسب‌ها