نهایی شدن برند ملی گردشگری ایران پس از ۲۰ سال | برند در انتظار تایید ۵ وزارتخانه و یک نهاد



چمدان:  ولی تیموری معاون گردشگری مهمترین هدف این پروژه را معرفی محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج کشور برای جذب حداکثری گردشگران دانست و گفت: برنامه ریزی برای پروژه ایجاد «برند ملی گردشگری» در بازه زمانی یکساله از مهرماه 1397 تا مهرماه 1398 صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.




او افزود: از 20 سال گذشته همواره تلاش بر این بوده است تا یک شعار و یک لوگو به عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود؛ در همین راستا فراخوان های مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بی نتیجه بوده است.

او خاطر نشان کرد: پروژه برند ملی گردشگری در پی ایجاد گردشگری فاخر و ممتاز است و در واقع سند تحول در این حوزه به شمار می رود. در حال حاضر شرکت در نمایشگاه های خارجی و بین المللی بدون استراتژی توسعه برند یا توسعه فاخر انجام می‌شود و این موضوع جز هدر رفت سرمایه به دنبال ندارد زیرا اکوسیستم گردشگری ممتاز در پس آن وجود ندارد و در نتیجه هزینه بازگشت ندارد؛ در حالی که با اجرای این پروژه هزینه به سرمایه گذاری تبدیل می شود و در واقع این پروژه نوعی سرمایه گذاری برای حفظ هزینه های سازمان و کشور است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه سیستم گردشگری با اهدای نشان ملی گردشگری به صورت ممتاز تعریف و ارائه می شود خاطر نشان کرد: ایجاد برند ملی گردشگری منجر به شکل‌گیری اقتصاد ممتاز می‌شود در این شرایط خدمات دهندگان در حوزه گردشگری تلاش می کنند تا اقتصاد ممتاز داشته باشند و خدمات ممتاز گردشگری را ارائه می دهند؛ در سایه اقتصاد ممتاز مسیر توسعه ایجاد و هموار می شود؛ همچنین کالاها و محصولات فاخری که امکان بازاریابی ندارند با اقتصاد ممتاز حمایت شده و ارتقاء پیدا می کنند.

او تاکید کرد: برای ایجاد اقتصاد ممتاز فقط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی نیست بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید نشان و برند ملی را پذیرفته و با آن همراهی کنند.

تیموری بزرگترین اقدام در معاونت گردشگری در ماه های اخیر برای ایجاد برند ملی گردشگری را قرارگرفتن این وزارتخانه ها در کنار یکدیگر دانست و افزود: پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با  8 زیر پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول تعیین استراتژی و هویت بصری برند گردشگری کشور، جريان سازي موضوع برند گردشگری ميان فعالين حوزه صنعت گردشگری، تدوین ضوابط و شرایط احراز و دریافت برند در حوزه های گوناگون خدمات گردشگری، آماده سازی اقلام بازاریابی و لانچ برند گردشگری، لانچ و جریان سازی برند گردشگری در میان مشتریان و مردم، تجربه سازی برند در تورهای ورودی ایران، توانمند سازی بنگاهها در راستای تبدیل شدن به ملکه های صنعتی، برگزاری جلسات معرفی پروژه به مدیران و ذینفعان  8 زیرپروژه این طرح به شمار می رود.

معاون گردشگری کشور به برگزاری جلسات متعدد با سازمان ها و دستگاه های ذیربط از جمله سازمان توسعه تجارت، سازمان صدا و سیما و ذینفعان حوزه گردشگری در این خصوص اشاره کرد.

او ایجاد سازو کار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهمترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: اسفند ماه آینده تفاهم نامه چهار وزارتخانه امضاء خواهد شد و این سرفصلی است که تحقق پروژه را حمایت می کند زیرا پروژه فراملی پذیرفته خواهد شد و اقدامات ارتباطی آن شکل خواهد گرفت.

تیموری با برشمردن فرآیند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تاکید کرد: از نیمه دوم سال آینده جریان سازی های ملی و بین المللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاهها آغاز می شود و اوج این پروژه به عنوان محور معرفی ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی 2020 خواهد بود. در 6 ماه دوم سال آینده نیز از برند ملی گردشگری در نمایشگاه های پیش رو به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد.

کد خبر 205929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =