چمدان: میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که مسیر ریلی قزوین - رشت توسط عالی‌ترین مقام کشور اسفند ماه امسال افتتاح خواهد شد، گفت: امسال مسیر کرمانشاه را نیز خواهیم داشت و در مورد قطار تهران – رشت باید خاطر نشان کرد که بلیت تهران – رشت، تهران – ارومیه، ارومیه – مشهد و رشت – مشهد در نوروز امسال به فروش خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مسیر کرمانشاه امسال برای اولین بار در حوزه مسافری وارد شده است، گفت: تا پیش از نوروز امسال مسیر ریلی رشت نیز افتتاح می‌شود و برای پیک نوروزی در این مسیر قطار پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه مسیر ریلی ارومیه- تهران- مشهد راه‌اندازی شده است، گفت:‌ مردم از همه شهرها امکان خرید بلیت قطار برای نوروز را دارند.

موسوی درباره قیمت بلیت قطار مسیرهای تازه تأسیس گفت: در همه مسیرهای جدید الأحداث قیمت بلیت نظیر بقیه مسیرها بر اساس مسافت بین مبدا و مقصد و نوع قطار چهار و ۶ تخته و همچنین چند ستاره بودن آنها است.

وی درباره زمان سیر حرکت قطار در مسیرهاییی که به تازگی راه‌‌اندازی‌ شده است، اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با مسئولان در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برگزار کردیم که مقرر شد همه موارد فی‌مابین در خصوص خطوط قزوین-رشت، کرمانشاه و ارومیه تا قبل از ۲۰ اسفندماه برطرف شود تا بتوانیم در این مسیرها سیر قطار از هر ۴ روز یک بار به یک روز در میان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در مورد مسیر رشت – تهران بنابر این است که ترانست در نظر گرفته شود و بلیت‌های رشت – تهران – مشهد را به صورت اینترنتی ارائه خواهیم کرد تا مردم بتوانند هم به تهران و هم به مشهد سفر کنند.

موسوی همچنین یادآور شد که قطارهای چهار تخته در درجه‌های سه، چهار و پنج ستاره، قطارهای شش تخته در درجه‌های دو و سه ستاره و نیز قطارهای اتوبوسی در درجه‌های دو، سه و چهار ستاره تقسیم‌بندی شدند و در این بین قطارهای اختصاصی پنج ستاره نیز پیش‌بینی شده است که به طور مثال در مورد پرترددترین مسیر یعنی تهران – مشهد خواهد بود.

[related-post id="205800"]

[related-post id="197586"]
کد خبر 205806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =