چمدان: علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با اعلام این که گردشگری مذهبی دیگر مانند گذشته در ایران تک بعدی نیست، گفت: گردشگری مذهبی و زیارتی ایران به نوعی گردشگری تلفیقی زیارت، سیاحت و توریست درمانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که تفاوت نرخ ارز به افزایش ورود گردشگر به ایران کمک کرده است گفت: البته در این مدت اتفاق‌های ناخوشایندی برای ورود گردشگر در کشور افتاد؛ از جمله بسیاری از پروازهای مستقیم به ایران متوقف شده است، همچنین موضوع ایران هراسی از طرف آمریکایی‌ها بیش از گذشته و با شدت بیشتر ادامه پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در کشور و حضور ایران در نمایشگاه گردشگری اسپانیا را از جمله روش‌های ایران برای مقابله با ایران هراسی آمریکا اعلام کرد و افزود: یکی از جلوه‌های پررنگ ایران در این نمایشگاه حضور پادشاه و ملکه اسپانیا در غرفه ایران از بین 886 غرفه بود که این بازدید در صدر اخبار مثبت اروپا قرار گرفت.

[related-post id="203799"]

مونسان افزود: در حال حاضر 300 رشته صنایع دستی در کشور در حال تولید اثر است که در نظر داریم به سمت صنایع دستی که توانایی کاربردی شدن دارند برویم و از آنها حمایت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره واردات صنایع دستی خارجی به کشور گفت: از ابتدای سال ورود هرگونه صنایع دستی خارجی به کشور ممنوع شده است اما آثار داخلی باید به اندازه‌ای کاربردی و کیفی شوند که توانایی رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد و نیازی به منع ورود صنایع دستی خارجی نباشد.

وی اعطای وام و تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان صنایع دستی را از جمله برنامه‌های انجام شده در سازمان میراث فرهنگی دانست و گفت: بیمه شدن تمام هنرمندان صنایع دستی نیز از جمله اتفاقات خوب اخیر بوده است.

[related-post id="203935"]

سومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ۱۲ بهمن در خانه هنرمندان ایران آغاز شده است.
کد خبر 205804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =