چمدان: سخنگوی وزارت کشور استرالیا در این باره به یورونیوز گفت: وزارت کشور استرالیا بخش رسیدگی به درخواست‌های ویزا در سفارت استرالیا در ایران را در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی تعطیل کرده است و از این تاریخ خدمات این بخش به صورت آنلاین ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: متقاضیان هم اکنون از طریق سرویس آنلاین این امکان را دارند که درخواست‌هایشان برای ویزا را بفرستند، به اطلاعات دسترسی داشته باشند و اطلاعات شخصی خود را هر زمان، از هر جا و به هر شکلی که بخواهند در این سیستم به‌روز کنند.

سخنگوی وزارت کشور استرالیا تاکید کرد: متقاضیان باید همچنان برای درخواست ویزاهای دائم یا موقت یا درخواست شهروندی استرالیا به صورت آنلاین از طریق سایت ImmiAccount اقدام کنند. تقاضاهای ویزا و پذیرش شهروندی افرادی که در ایران هستند، در دیگر دفاتر وزارت کشور رسیدگی خواهد شد.

یورونیوز نوشته است: بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران پس از آن تعطیل شد که سفارت این کشور در ایران در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی از طریق نامه‌ای در جریان اتهامات تخلف مالی و اداری شماری از کارکنان آن قرار گرفت. نسخه‌ای از این نامه نیز برای انجام تحقیقات لازم به کمیسیون ناظر بر اجرای قوانین در استرالیا (ACLEI) که مهمترین مرکز مبارزه با فساد در این کشور محسوب می‌شود، فرستاده شد.

[caption id="attachment_205485" align="aligncenter" width="880"]پاسپورت از زمان بسته شدن بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران، به درخواست‌های ویزای شهروندان ایرانی به صورت آنلاین و از طریق سفارتخانه‌های استرالیا در دیگر کشورهای منطقه رسیدگی می‌شود[/caption]

این نامه از سوی موسسه‌ای فعال در امور مهاجرت، مستقر در استرالیا تهیه شده بود که وکلای آن عمدتا با مشتریان ایرانی در ارتباط هستند. آنها در این نامه اعلام کرده بودند که بر اساس شواهد، گروهی از افراد فعال در امور مهاجرت از مسیری غیرقانونی و به واسطۀ ارتباطات ویژه‌ای که با سفارت استرالیا در تهران دارند، در قبال دریافت ده‌ها هزار دلار از مشتریان ایرانی خود، برای آنها ویزای سفر به استرالیا تهیه می‌کنند.

محمد رضا عظیمی مسئول این موسسه مهاجرت می‌گوید: ما در این نامه از سفارت استرالیا در تهران خواستیم که به بررسی این اتهامات بپردازد و این اطمینان را به اعضای موسسه ما بدهد که تصمیمات برای رد یا پذیرش تقاضای ویزا، بر اساس قوانین مهاجرت استرالیا و مقررات مهاجرت گرفته شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ای‌بی‌سی» استرالیا، سرانجام پس از انجام تحقیقات لازم و گفتگوی بازرسان مسئول پیگیری این پرونده با شماری از ایرانیان حاضر در استرالیا دربارۀ روند دریافت ویزاهایشان، بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران در ژوئن سال گذشته میلادی بسته شده است.

انتشار اخبار مربوط به تخلفات اداری بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران نگرانی‌ها دربارۀ وقوع تخلفات مشابه در دیگر کشورها برای صدور ویزای مهاجرت به استرالیا را افزایش داده است.

پیش از این نیز خبرگزاری «ای‌بی‌سی» اخباری مبنی بر صدور ۴۵۷ ویزای جعلی توسط برخی از فعالان بخش مهاجرت در قبال دریافت هزاران دلار از متقاضیان منتشر کرده بود.

از زمان بسته شدن بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران، به درخواست‌های ویزای شهروندان ایرانی به صورت آنلاین و از طریق سفارتخانه‌های استرالیا در دیگر کشورهای منطقه رسیدگی می‌شود.

[related-post id="205367"]
کد خبر 205483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =