چمدان: وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی توریسم مدیترانه شرقی در استانبول گفت: هدف کشورمان جذب 70 میلیون گردشگر در سال 2023 و درآمد 70 میلیارد دلاری از این طریق است.

وی ادامه داد: شمار گردشگران ما در سال 2018 با 18.1 درصد افزایش به 45 میلیون و 28 هزار و 673 نفر رسید. 85.4 درصد آنان خارجی و 14.6 درصد نیز تُرک‌های مقیم دیگر کشورها بوده‌اند. سال گذشته درآمد گردشگری ما نیز با 12.3 درصد افزایش به 29 میلیارد و 512 میلیون دلار رسید.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با بیان اینکه از ماه جدید میلادی شاهد افزایش میزان تبلیغات فرهنگی و گردشگری ترکیه در رسانه‌های کشورهای اروپایی مانند انگلیس، هلند، آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه و همچنین خاورمیانه خواهیم بود گفت: بیش از هر چیز باید منابع انسانی قابل قبولی را برای توسعه گردشگری در ترکیه پرورش دهیم. در برخی مدارس فنی و حرفه‌ای برنامه خاصی را امسال کلید خواهیم زد و دانش آموزان پس از تعلیم در هتل‌های معین آغاز به فعالیت خواهند کرد.

محمد نوری ارسوی اضافه کرد: یکی دیگر از موارد مهم، امکانات حمل و نقل با کیفیت است چون می‌دانیم که گردگشران مرفه امکان خرید بالایی دارند و به همین دلیل پرتکل‌های همکاری با خطوط هوایی ترکیه و سایر شرکت‌های معتبر کشور امضا کرده‌ایم.

وی افزود: باید برای معرفی میراث فرهنگی مختص ترکیه تلاش زیادی بکنیم. گسترش توریسم تنها با «گردشگری پایدار» در تمام فصول سال میسر است. مراکز گردشگری دارای آبگرم، زمین گلف و امکانات سطح بالا را جهت ارائه خدمات 12 ماهه افتتاح خواهیم کرد. یکی دیگر از طرح‌های مهمی که امسال راه اندازی خواهد شد، ایجاد صندوق توسعه گردشگری است. هیئت مدیره آن نیز از سرمایه گذاران گردشگری و کارکنان اصلی آن نیز از افراد حرفه‌ای به منظور پایداری طرح‌های مرتبط تشکیل خواهند شد.

[related-post id="193069"]
کد خبر 205482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =