چمدان: محسن مهرعلیزاده رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران از رایزنی با معاون ارزی بانک مرکزی طی نشستی مشترک برای هم‌اندیشی درباره نحوه اعطای کارت‌های اعتباری یورویی یا دلاری به گردشگران خارجی خبر داد و گفت: این ساز و کار در حال بررسی است.

علی‌اکبر غمخوار سپس پیشنهاد کرد که از طریق بانک‌هایی که مجوز فعالیت ارزی دارند، کارت‌های اعتباری ۱۰۰ دلاری، ۵۰۰ دلاری و یک هزار دلاری برای گردشگران صادر و نرخ آن بر اساس نرخ ارز در همان روز محاسبه شود. در عین حال، آژانس‌های فعال در حوزه جذب توریست خارجی نیز ‌می‌توانند هزینه این کارت‌های اعتباری را به قیمت تور اضافه کنند و هزینه صدور این کارت‌ها را از زمان فعال شدن آن به بانک صادرکننده در ایران بپردازند.

وی افزود: راهکار دیگر آن است که بانک‌ها با استقرار شعب خود در مبادی ورودی این کارت‌ها را در اختیار گردشگران متقاضی قرار دهند.

یکی از اعضای جامعه تورگردانان نیز در این نشست با اشاره به تجربه گرجستان در مورد کارت‌های اعتباری یورویی یا دلاری گفت: در گرجستان برای گردشگران، یک توریست‌کارت صادر ‌می‌شود که علاوه بر امکان شارژ اعتباری آن به‌ عنوان سیم‌کارت نیز استفاده ‌می‌شود و به مدت سه ماه نیز دارای اعتبار است.
کد خبر 204978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =